Vítězka SSK: Jak jsem si užila měsíční stáž v Skliku

Seznam.cz podporuje studenty v získání odborné praxe během studia. Studenti vysokých škol mají několik možností, jak se na stáž dostat. Jednou z nich je vyhrát Sklik studentskou kampaň. To se v roce 2016 podařilo Petře Procházkové. Během letošního června si hlavní výhru – měsíční stáž v Skliku – vybrala a své zkušenosti sepsala do deníku. Díky tomu si teď můžete přečíst, jak den po dni stáž v Skliku probíhá a co vám může přinést.

Foto: Robin Rezek, Seznam.cz

Den 1.

Začínám první den své stáže na pozici optimalizátorky PPC kampaní. Hned po příchodu jsem dostala vlastní kartu a získala tak přístup do úžasné budovy Seznamu na pražském Andělu.

Foto: Robin Rezek, Seznam.cz

Na oddělení technické podpory mi k mému milému překvapení dali notebook i s externím monitorem. Pak jsem vyrazila do 4. patra, kde mě přivítali kolegové z Skliku a zejména moje mentorka Tereza Vilimová, se kterou jsem konzultovala práci.

Zásadní pro mě bylo stanovit si, kdy budu do Seznamu chodit. Stáž měla rozsah polovičního úvazku a mohla jsem si sama vybrat, kdy hodiny napracuji. Na všem jsme se skvěle domluvily a v následujících dnech mě čekalo pokročilé školení toho, co se během Studentské kampaně nestihlo.

Foto: Robin Rezek, Seznam.cz

Den 2.

Je pondělí a Terka mi nachystala první bloky školení. Oprášily jsme společně základy. Oživila jsem si, jak nastavovat kampaně, jaká volit klíčová slova a jak psát inzeráty. Jelikož jsem tyto základy znala, proběhlo to celé poměrně rychle a já si utřídila informace a vědomosti.

Den 3.

Dnes probíhala další školení, kde jsem se dozvěděla informace, které jsem zatím neznala. Především ohledně dynamického retargetingu, ppcHITu, produktových inzerátů a také různých postupů při optimalizaci. Začala jsem pracovat s AdWords Editorem a rovnou jsem si v něm založila i první zkušební kampaně. Školení tím skončila a já mohla usednout k online testu nabytých znalostí. Uf, dopadlo to úspěšně!

Den 4.

Mám radost. Založila jsem první kampaň ve vyhledávací síti, která se následně u reálného klienta spustila. Líbilo se mi, že Terka to nechala celé na mně a já si kampaň vytvořila kompletně podle sebe – od inzerátů až po stanovený rozpočet. Konečně jsem mohla začít sledovat výsledky své práce.

Terka mi také ukázala zakládání a zadávání kampaní skrz Excel, které výrazně usnadňuje a urychluje práci. Postupně jsem si našla vlastní způsob, jak je vytvářet.

Den 5.

S mojí mentorkou konzultujeme vytvořenou kampaň. Pozorně poslouchám všechna doporučení, co na ní zlepšit. Tohle sezení mi hodně dalo. Získanými informacemi jsem se řídila i při vytváření dalších kampaní.

Foto: Robin Rezek, Seznam.cz


“Je skvělé věnovat se někomu, kdo má o obor zájem. Je pak opravdu radost vymýšlet program/úkoly tak, aby to bylo zajímavé a co nejpřínosnější. Líbí se mi, jak obecně v Seznamu vycházíme studentům vstříc, a doufám, že se sem budou rádi vracet i na plný úvazek.” 

Tereza Vilimová, Optimalizátor PPC kampaní senior

 

Den 6. a 7. 

Učila jsem se, jak vytvářet benchmark pro klienta. To byla pecka. Díky benchmarku klient získá přehled o tom, jaký je průměr na trhu a jak si oproti trhu stojí on sám. Dělá se vždy pro určitý segment, např. banky, a mohou si ho vyžádat VIP klienti. Data o konkurenci jsou samozřejmě anonymizovaná, i tak je ale bomba, že můžeme něco takového poskytnout. Měla jsem radost, že jsem se naučila opět něco nového.

Den 8. a 9.

Pracuji na další kampani ve vyhledávací síti. V téhle fázi už jsem věděla přesně jak na to a vytvořila jsem ji na základě zkušeností a doporučení z mé první kampaně.

Den 10. 

Na dnešek byl naplánovaný týmový brainstorming. Společně jsme hledali nedostatky v účtu jednoho z klientů. Další velice zajímavá zkušenost. Práce v týmech je skvělá – víc hlav víc ví. Jsem ráda, že je tohle ve firmě, jako je Seznam, podporováno.

Po týmovém brainstormingu jsem si sama řekla, v čem bych se ještě chtěla zdokonalit. Společně s Terkou jsme se dohodly na vytváření produktových retargetingových kampaní. Vysvětlila mi, že jsou výkonnostně velice silné a optimalizátor PPC kampaní by jim měl perfektně rozumět.

Den 11. a 12.

Hledám další příležitosti ke zlepšení v již vytvořených kampaních a vše konzultuji se svojí mentorkou. Následná optimalizace je velice důležitou činností, kterou je nutné dělat průběžně. Jedná se například o vylučování klíčových slov a u některých kampaní i zvyšování nebo snižování ceny za proklik, aby se inzeráty zobrazovaly na nejvyšší pozici.

Po optimalizaci kampaní jsem se pustila do vytváření benchmarku pro klienta. Pak jsem analyzovala data a připravila mu slovní doporučení. Následovalo vytváření kampaní v ppcHITtu, které jsem dělala poprvé. Ze začátku to na mě působilo složitě, ale po vytvoření prvních kampaní už to šlo.

Den 13.

Dnes sepisuji další doporučení pro klienta, které se týká investicí do obsahové sítě. V Skliku je poměrně novou možností cílení na diváky Streamu, čehož jsem hned využila. Vytipovala jsem relevantní pořady, na které by bylo pro klienta nejvhodnější cílit, a nastavila kampaň s dynamickým retargetingem.

Den 14. a 15.

Simulujeme schůzku. Schůzky s klientem jsou nedílnou součástí práce account managera, ale ani optimalizátor se této činnosti nevyhne. Většinou na schůzce působí jako odborník. S Terkou jsme si vyzkoušeli schůzku s novým klientem.

Tato velmi praktická část mi z celé stáže dala asi nejvíce. Po schůzce jsem dostala doporučení, co ještě můžu vylepšit. Díky tomu vím, v čem se můžu dál posouvat, a mám motivaci na sobě zapracovat.

Foto: Robin Rezek, Seznam.cz

Den 16.

Můj poslední den v Seznamu je tu. Musím říct, že se mi vůbec nechce končit. Celý den jsem si naplno užila a říkala si, že je opravdu škoda, že stáž není delší.

Na závěr mě čekala schůzka s reálným klientem. Sice jsem jen přihlížela, jak to na takové schůzce vypadá, ale i přesto to byla skvělá zkušenost. Musím říct, že na stáži jsem se naučila opravdu hodně. Při pohledu do Sklik účtu ihned vidím nedostatky a mohu rychle optimalizovat nebo připravit doporučení. Výsledky kampaní, na kterých jsem pracovala, byly dobré a to mi udělalo velkou radost. Je fajn odcházet s pocitem kvalitně odvedené práce.

Hodnocení celé stáže proběhlo s mojí mentorkou Terkou a také s organizátorkou Studentské kampaně Petrou Fuksovou. Spolupráce s lidmi v Seznamu byla super. Měla jsem možnost vyzkoušet prakticky cokoliv, co jsem chtěla. Moje mentorka i kolegové to ochotně zařídili a díky tomu jsem získala spoustu nových zkušeností.

Petra Procházková a za tým organizátorů Sklik studentské kampaně Petra Fuksová

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *