Využijte více místa pro své sdělení v Skliku – spouštíme rozšířené textové inzeráty (ETA)

Počínaje dnešním dnem mají všichni inzerenti možnost využívat v Skliku rozšířené textové inzeráty (ETA). Kde a kdy budeme nový typ inzerátů zobrazovat, kolik času máte na úpravu kampaní a jak převést kampaně co nejjednodušeji?

Od této chvíle je možné v Skliku využívat tzv. rozšířené textové inzeráty (dále jen ETA). Můžete je zadat ve webovém rozhraní Skliku, můžete je importovat (a exportovat), můžete je využívat v ppcHITu stejným způsobem jako při exportu do AdWords a můžete s nimi pracovat i v novém API Skliku.

Rozšířený textový inzerát (ETA) ve vyhledávání na Seznam.cz

Běžný textový inzerát (STA)

ETA se již zobrazují ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz a na vybraných partnerských webech obsahové sítě Skliku.

V rozhraní přibyla při vkládání inzerátu možnost vytvořit rozšířený inzerát. Ten se skládá z:

  • Cílové URL (max. 2048 znaků) – obsahuje adresu stránky, na kterou se uživatel po kliknutí na inzerát dostane.
  • Titulku 1 (max. 30 znaků)
  • Titulku 2 (max. 30 znaků)
  • Viditelné URL – skládá se z automaticky načtené domény z Cílové URL (vč. subdomén) a z Cesty.
  • Cesty (dvě pole po max. 15 znacích) – podporuje dynamické proměnné {Keyword:} a umožňuje použití diakritiky. Vyplnění je nepovinné.
  • Popisku (max. 80 znaků) – prostor pro delší reklamní sdělení.

Pokročilé

  • Měřicí šablony – nepovinné pole pro zadání URL s externím měřicím systémem.

Mějte na paměti, že Sklik zobrazuje vždy všechny viditelné prvky inzerátu. Tedy nemusíte se obávat, že vám ořízne konec Popisku nebo nezobrazí Titulek 2.

Více informací najdete v nápovědě.

Pro rychlý přehled o tom, kde máte ve svém účtu v Skliku standardní inzeráty (dále jen STA) a kde ETA, jsme vám přidali v záložce Inzeráty možnost filtrovat dle typu textového inzerátu.

Náhled zadání filtru

ETA vč. všech svých složek (vizte výše) je samozřejmě také plně podporovaná v importu a exportu z Skliku.

Jak získat co nejvíce z přechodu na ETA?

Vyhledávání:

  • Přidejte inzeráty ETA do svých vyhledávacích kampaní co nejdříve – větší inzerát mezi krátkými více zaujme uživatele a zvýší míru prokliku (CTR). Z dosavadního uzavřeného testu vyplývá, že inzeráty ETA měly ve sledovaném období v 85 % případech vyšší CTR než běžné inzeráty ve stejné sestavě.
  • Použijte v jedné sestavě několik inzerátů s různým sdělením. Inzeráty po nasbírání statisticky významného množství dat vyhodnoťte z pohledu CTR i konverzního výkonu, pozastavte ty s nejnižším výkonem a nastavte pro další test inzeráty nové. Nezapomeňte, že konverze se započítávají až 30 dní po uskutečnění prokliku.
  • V případě, že budete mít v jedné reklamní sestavě aktivní standardní textové inzeráty i ETA, systém bude zobrazovat ten, který má vyšší CTR.

Obsahová síť:

  • Přidejte inzeráty ETA do svých stávajících obsahových kampaní k STA. STA v sestavách obsahových kampaní ponechte – systém bude ETA zobrazovat pouze na reklamních zónách podporujících ETA. Předčasným smazáním STA byste se připravili o část zákazníků.

Ukázka ETA v obsahové síti Skliku (1. a 3. inzerát)

Přechod na ETA prakticky

Pomocí AdWords Editoru:

  1. Kampaně exportujte z Skliku.
  2. Výsledný CSV soubor importujte do Editoru.
  3. Označte kampaň nebo účet a v okně s inzeráty zvolte možnost Exportovat jako > Exportovat jako rozšířené textové reklamy.
  4. Nyní máte k dispozici CSV soubor s ETA a jejich umístěním v kampaních (kampaně, sestavy). Tento soubor importujte do AdWords Editoru (Účet > Importovat > Ze souboru…)
  5. Upravte všechny ETA do požadované podoby. Je třeba doplnit Nadpis 2 a doporučujeme doplnit i položky Cesta 1 a Cesta 2.
  6. STA doporučujeme nepozastavovat, dokud:
    • se vám s ETA ve vyhledávání nepodaří dosáhnout minimálně stejného CTR a PNO jako s STA.
    • v obsahové síti Sklik nebude mít 100% podporu ETA – předpokládaný termín je konec března 2017.
  7. Kampaně exportujte do CSV. Je třeba exportovat celé kampaně, nikoliv třeba jen inzeráty.
  8. CSV importujte do Skliku v módu Aktualizace. Systém v kampaních nebude nijak měnit nastavení položek, které v souboru nejsou obsažené.

Pomocí Převodníku inzerátů:

  • V záložce Inzeráty máte v roletkovém menu Vybrané nově možnost označené inzeráty hromadně převést na rozšířené (ETA).
  • Sklik předvyplní URL, Titulek 1 a Popisek. Vy jen doplňte Titulek 2 a doporučeně Cestu.
  • Nezapomeňte před uložením zvolit, zda si přejete původní inzeráty ponechat nebo smazat (výchozí nastavení).

Nová volba v menu Vybrané

Vzhled ETA při převodu z STA

  • Kampaně vytvořené v nástroji ppcHIT převeďte na ETA v něm. Pokud jste tak již učinili u svých kampaní exportovaných do AdWords, nebude to pro vás nic nového. U stávajícího exportu stačí v nastavení vzhledu reklam kliknout na odkaz Přepnout na rozšířené inzeráty, zkontrolovat a případně opravit či doplnit všechna relevantní pole šablony a nakonec změny v nastavení uložit. Při dalším exportu pak ppcHIT v kampaních vytvoří nové inzeráty dle vaší nové šablony rozšířeného inzerátu a původní inzeráty pozastaví.
  • U obsahových kampaní s cílením na Zájmy, Zájmy o koupi, Témata a Retargetingem při migraci přes Editor nezapomeňte, že je importér nepodporuje (z důvodu nekompatibility s AdWords). V prvním kroku importu si můžete tato cílení (kromě Zájmů o koupi) zaškrtnout u Nepřeji si importovat a systém vám tato cílení při importu ponechá (nesmaže).
  • Prostý export vyhledávacích kampaní z AdWords a jejich import do Skliku metodou Vytvořit či přepsat kampaně nedoporučujeme s ohledem na odlišnosti některých nastavení, chování obou systémů a několika dalších změn, které AdWords v posledních týdnech v CSV specifikaci upravily. Všechny úpravy jsme se pokusili do importu zakomponovat, ale podpora stále nemusí být 100%. Pokud se přesto rozhodnete k přepisu, doporučujeme:
    • Zvažte nepřepisování některých položek pomocí check-boxů v prvním kroku importu (Nepřeji si importovat).
    • Zkontrolujte nastavení kampaní.
    • Zkontrolujte napárování Sklik Odkazů (sitelinků).

Co bude se stávajícími textovými inzeráty?

STA inzeráty nadále podporujeme v rozhraní Skliku, importu, exportu, ppcHITu (pouze export do Skliku) i API. Podpora se týká vyhledávací i obsahové sítě.

Předpokládaný termín ukončení podpory STA je léto 2017. O přesném datu vás budeme včas informovat.

Sklik a podpora responzivních reklam

Formát Responzivní reklama (responsive ads) z Google AdWords není v Skliku podporován. Při importu nebudou takové reklamy importovány. V případě, že importem takové obsahové kampaně pouze aktualizujete cenové nabídky, můžete stále využít volby neimportovat inzeráty (a případně cílení – viz výše).

ppcHIT a exporty STA do AdWords

Od 1. února 2017 není možné v Google AdWords vytvářet a ani upravovat STA, a proto ani ppcHIT od tohoto data neumožňuje export reklamních kampaní v tomto formátu. Pakliže jste nestihli včas převést nastavení exportů svých kampaní na ETA, nemusíte se bát, že jste o ně přišli. Všechna nastavení exportů zůstávají tak, jak jsou, a vy je můžete převést na ETA kdykoliv později.

S převedením svých produktových kampaní na ETA ale raději příliš neotálejte, protože v kampaních vyexportovaných v původním formátu se od 1. února 2017 dále neaktualizují inzeráty a ani nedochází k pozastavování neaktuálních sestav. V důsledku toho by tak velice snadno mohla nastat situace, kdy se vaše běžící produktová kampaň začne značně rozcházet s vaší aktuální nabídkou.

Závěr

Věříme, že vám rozšířené textové inzeráty umožní představit vaše produkty ještě lépe a že přechod na tento nový typ inzerátů pro vás bude co nejhladší.

Děkujeme všem agenturám a inzerentům, kteří nám v testu pomohli v minulých dnech podporu ETA vyladit.

V případě jakýchkoliv dotazů nám neváhejte napsat do komentářů níže nebo mailem na sklik@firma.seznam.cz.

Za celý tým Skliku David Velechovský, Zdeněk Líbal, Jiří Mašek

Komentáře

  1. Jakub

    Neplánujete přidat podporu pro ETA i do API verze Cipíska? ETA inzeráty přes něj nejdou vytvořit a ty vytvořené v rozhraní či přes Draka se tváří jako prázdné.

    Přeci jen Drak je pořád označený jen jako beta..

  2. David Velechovský

    Dobrý den Honzo,

    podporu ETA do Cipíska už dávat nebudeme. Soustředíme se teď na maximálně rychlý rozvoj Draka. Děkujeme za pochopení.

    D.

  3. Ondřej

    Když AdWords spustil rozšířené inzeráty, musel být hrozný opruz všeho nechat a jít to rychle vyvíjet taky :) Díky a dobrá práce!

  4. David Horký

    Dobrý den,

    když spouštíte něco nového, můžete to předtím nejprve otestovat? Při převodu na rozšířené inzerát dochází k chybám – po kliknutí na tlačítko převést se zobrazí chyba, že formulář je neúplný nebo není vyplněn správně. Neudáte důvod, nic, uživatel musí mezi stovkami inzeráty hledat, s čím máte problém. Nakonec jsem našel upozornění „duplicitní inzerát“ – z jakého důvodu toto zobrazujete, když sklik nikdy neumožňoval uložit duplicitní inzerát, tudíž tam ani žádné mít nemohu, protože jsem staré neupravoval? Až toto budete opravovat, rovnou odstraňte i ten nesmysl s duplicitní inzerátem, nevidím důvod, proč bych v sestavě nemohl mít uloženy 2 stejné inzeráty, z nichž každý odkazuje na jinou URL, to z nějakého důvodu neumožňujete. Nepřemýšlíte a netestujete, je to trochu ostudné.

  5. David Velechovský

    Dobrý den Pavle,

    ano, ETA se zobrazují i v pravém sloupci.

    Hezký den

    D.

  6. Zdeněk Líbal

    @David Horký:
    Dobrý den, Davide,
    důvod chyby se ve formuláři zobrazuje právě přímo u inzerátu, kterého se týká. Duplicitní inzerát může být v tomto případě dvojího typu – buď vytváříte duplicitní inzerát k již existujícímu, nebo máte v aktuálně upravovaných inzerátech dva shodné inzeráty v rámci jedné sestavy. Duplicita se posuzuje podle viditelné části inzerátu. Pokud je rozdíl pouze v Cílové URL, je to považováno za stejný inzerát. Na tomto pravidle se nic neměnilo a jeho změnu zatím ani neplánujeme.
    Pokud jste kromě popisovaného chování našel nějakou chybu, pošlete nám prosím více informací na sklik@firma.seznam.cz.
    Děkuji.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *