Reportáž: Sklik Expert fórum 2017

V úterý 30. 5. 2017 jsme v La Fabrice v Praze uspořádali premiérový ročník konference Sklik Expert fórum. Akce byla určena zejména PPC specialistům z celé ČR, ale na své si přišel každý. Zařadili jsme technická témata, jako jsou skripty či regulární výrazy v ppcHITu, a odtajnili několik informací ze zákulisí. Například jaká chemie spočívá v počítání skóre kvality. Závěrečné přednášky se chopil reportér internetové televize Stream.cz Janek Rubeš. Vyprávěl nejen o natáčení nepoctivých taxikářů, ale také o svém novém srdcovém projektu Honest Guide, který z něj udělal celebritu mezi turisty – batůžkáři.

Foto: Robin Rezek, Seznam.cz

Sklik Expert fórum 2017 je první ročník konference zaměřené na sdílení informací s experty v oblasti PPC. „Akce, kde můžeme vzájemně sdílet zkušenosti se správou PPC kampaní, jsou pro nás jednou z klíčových aktivit z hlediska edukace i zviditelněni Skliku,” upozorňuje Petra Fuksová, brand manažerka pro B2B, která se podílela na organizaci celé akce.

Na SEF 2017 si účastníci mohli otestovat své znalosti PPC. (Foto: Robin Rezek, Seznam.cz)

ETA inzeráty

Na začátku února spustil Sklik ETA inzeráty. O tom, jaké s nimi mají zkušenosti optimalizátoři ze Seznamu a jak s nimi doporučujeme na základě testování pracovat, mluvil Jiří Bross, manažer obchodního týmu Sklik: „Pro 100% podporu ETA jsme připravili všech téměř 150 používaných šablon. Díky tomu ušetříte svůj čas, protože již není třeba vytvářet dvojité kampaně pro kompletní zásah celé obsahové sítě.” Primárně u nativních formátů šablon, které můžete nalézt např. na interních webech Seznam.cz, nezobrazujeme Nadpis 2. Pamatujte na to při přípravě své inzerce tak, aby vaše texty byly přitažlivé i bez něj.

Jak využít retargetingový kód nejen na Stream.cz

Ne každý ví, že retargetingový kód má v rámci Seznam služeb mnohem širší použití. Umístěním na vlastní web to nekončí. „Služeb, na něž je možné v kombinaci s dalším reklamním formátem Seznamu umístit retargetingový kód Skliku, je celá řada. Vedle Stream.cz jde například o Kupi.cz, Sauto.cz či obsahové weby Novinky.cz, Sport.cz, Prozeny.cz, Super.cz,” shrnuje Kuba Loula, který má v Seznam.cz na starosti optimalizaci PPC kampaní. Více informací se dozvíte od svého konzultanta.

Jakub Loula s přednáškou o retargetingu. (Foto: Robin Rezek, Seznam.cz)

Technický oříšek: regulární výrazy v ppcHITu

Každý blok před přestávkou uzavíralo téma technicky náročnější. Tím prvním bylo využití regulárních výrazů v ppcHITu. „Regulární výrazy vám pomohou rozšířit ppcHIT o další funkce. Můžete je využít při filtrování položek z feedu, úpravě textů do inzerátu nebo při tvorbě klíčových slov,“ otevřel svoji přednášku Jiří Lesňák, key account manager Skliku.

Jiří Lesňák mluví o regulárních výrazech v ppcHITu. (Foto: Robin Rezek, Seznam.cz)

Filtry v Skliku

„Pokud vám něco může výrazně zefektivnit práci v Skliku, jsou to filtry,” zahájil svou přednášku konzultant Skliku Marek Adamec a ukázal publiku pět reportů s pokročilými filtry. Mezi nimi i filtr k posílení klíčových slov, která plní KPI klienta z nižších pozic, který Marek považuje za nejužitečnější.

Zdeněk Phillipp, produktový manažer reklamního systému Sklik, měl eso v rukávu. Všichni netrpělivě čekali na odhalení toho, jak funguje skóre kvality. Díky jeho přednášce zjistili, jaký je rozdíl mezi metrikou Kvalita v administračním rozhraní a quality score, které počítáme v Skliku na pozadí. „Jde v kostce o to, že do našeho výpočtu vstupuje řada dalších proměnných jako podíl uskutečněných prokliků a systémem očekávaným počtem prokliků nebo statistická významnost. Nakonec je tou nejlepší radou, kterou mohu dát, jediné: pište zajímavé inzeráty, to je ve výsledku více než několikrát obsažené klíčové slovo v textu“ uzavřel Zdeněk.

Zdeněk „Karotka“ Phillipp vysvětluje skóre kvality. (Foto: Robin Rezek, Seznam.cz)

Hostem na Sklik Expert fóru byl Stanislav Jílek, PPC specialista ze společnosti Onio Účastníkům krok po kroku představil jak na skripty v Skliku a nabídnul Sklik report skript generátor. Ten umožňuje jednoduché a automatizované vytahování požadovaných hodnot do sdílených tabulek.

Stanislav Jílek z Onio.cz přednáší o skriptech. (foto: Robin Rezek, Seznam.cz)

Jak naplno využít možnosti nativní reklamy

Jedním z často skloňovaných témat v poslední době je nativní reklama. Tohoto tématu se chopil Petr Daneš a vysvětlil, že nativní reklama je specifický druh reklamy, a proto se s ní musí pracovat jinak než s bannery nebo textovými inzeráty. Ryze nativním formátem v Skliku je textová reklama na homepage Seznam.cz. Už jste si zkusili zacílit „nereklamními” inzeráty na toto umístění?

See-Think-Do-Care máme v malíčku

Petra Fuksová nabídla pohled na produkty Seznamu ve frameworku STDC a zveřejnila několik zajímavých čísel mimo Sklik. Například to, že na homepage Seznam.cz můžete získat až 250 mil. zobrazení týdně. „Framework See-Think-Do-Care je něco, co mi v minulosti velmi pomáhalo při plánování marketingové strategie pro klienty a nyní pro systém Sklik. Do budoucna připravuje Seznam celou webovou stránku, kde zařazení Seznam produktů do STDC přehledně shrne,” upozorňuje Petra Fuksová.

Závěrečné půlhodiny se ujal Janek Rubeš, reportér internetové televize Stream.cz. Pracuje zde téměř od jejích úplných počátků a od té doby se věnoval celé řadě témat. Od recesistických videí s Noise Brothers přes pronásledování nepoctivých taxikářů po nejnovější projekt Honest Guide. Ten připravuje s Honzou Mikulkou, který stojí za kamerou, a společně přicházejí na nová témata, která zajímají nejen zahraniční turisty, ale i samotné Pražany. „Mrzí mě, že jsme naprosto rezignovali na samé centrum Prahy a předali jej do ruky podvodníkům a novodobým vekslákům. Spolu s Honzíkem chceme poukázat na to, že Praha není jen Hrad a naprosto nepřijatelná ulice Karlova. Mám radost z toho, že nám lidé posílají fotky, na kterých navštěvují nová a zajímavá místa, z nichž za vyzdvižení stojí třeba Skautský institut jen pár metrů od Staroměstského náměstí,“ říká Janek.

Janek Rubeš o svých aktivitách a jejich dopadu v Praze. (Foto: Robin Rezen, Seznam.cz)

Konec konference se blížil, ale neméně zajímavá část teprve začínala. Lidé využili večerního občerstvení a probírali zkušenosti nejen s Sklikem až do pozdních hodin.

(Foto: Robin Rezen, Seznam.cz)

(Foto: Robin Rezen, Seznam.cz)

Děkujeme všem zúčastněným a těšíme se na další ročník. Na naší facebookové stránce se můžete podívat na kompletní fotoreport. Věříme, že se nás příště sejde ještě více.

Tým Skliku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *