Pokročilé nastavení retargetingového kódu

Když jsme v září 2016 v Skliku spouštěli dynamický retargeting, říkali jsme, že jeho velkou předností je jednoduchost. Aby jej však mohly používat i ty e-shopy, které používají vlastní URL, přinášíme vám možnost využít pokročilého nastavení kódu. Zároveň se díky tomu můžete připravit s předstihem na připravovanou novinku – DRTG cílení na návštěvníky kategorií.

Využívat dynamický retargeting (dále jen DRTG) v Skliku je snadné. Po propojení účtu Skliku s účtem na Zboží.cz se vám vytvoří automaticky seznam uživatelů DRTG – Návštěvníci produktů – název obchodu – ID provozovny. Ten si vložíte do kampaně, vyloučíte stávající zákazníky a je hotovo. Systém sám pozná, když uživatel navštíví URL s běžným retargetingovým kódem na vašem e-shopu, která odpovídá URL nabídky z feedu Zboží.cz.

Využití ITEM_ID

Část e-shopů, jejichž URL na webu neodpovídají z nějakého důvodu URL nabídek z feedu, však DRTG používat nemohla, protože je systém nedokázal spárovat. Párování zároveň nefungovalo ve chvíli, kdy identifikátorem v URL byl parametr za značkou ? nebo #. Pro tyto e-shopy máme nyní řešení.

Aby Sklik poznal, jaký produkt si uživatel na webu prohlíží, je třeba upravit stávající retargetingový kód, který vypadá takto:

<script type="text/javascript">
/* <![CDATA[ */
var seznam_retargetingId = 00000;
/* ]]> */
</script>
<script type="text/javascript" src="//c.imedia.cz/js/retargeting.js"></script>

upravovat takto:

<script type="text/javascript">
/* <![CDATA[ */
var seznam_retargetingId = 00000;
var seznam_itemId = "150";
var seznam_pagetype = "offerdetail";
/* ]]> */
</script>
<script type="text/javascript" src="//c.imedia.cz/js/retargeting.js"></script>
  • Doplňte 2 vytučněné řádky.
  • Jako hodnotu (označenou červeně) parametru itemId je třeba nechat vkládat ITEM_ID nabídek z vašeho XML feedu na Zboží.cz. Jak s parametrem ve feedu naložit se dočtete ve specifikaci Zboží.cz.
  • V druhém řádku je třeba u stránek s detaily nabídek vkládat hodnotu offerdetail.

Pro zkušeného webmastera by neměl být problém tyto hodnoty vkládat přes tag manager.

Správné nasazení poznáte tak, že nejpozději do dvou hodin uvidíte nárůst označených uživatelů v retargetingovém seznamu DRTG – Návštěvníci produktů.

Buďte o krok před konkurencí – připravte se na cílení dle kategorií

Pro úplně všechny inzerenty s DRTG pak připravujeme možnost cíleně oslovovat i náštěvníky kategorií e-shopu. Část uživatelů si nabízené nabídky prohlíží pouze v přehledu nabídek dané kategorie, ale detail nabídky již nenavštíví.

Již brzy vám umožníme skvěle fungujícím DRTG oslovovat i tyto návštěvníky a nabízet jim nejzajímavější nabídky dané kategorie. Výběr nabídek bude obsluhovat algoritmus Skliku. Pro tento scénář vznikne ve vašem účtu v Skliku další automatický seznam – DRTG – Návštěvníci kategorií, který si budete moci přiřadit do kampaní a oslovovat tyto zákazníky i s přizpůsobenou maximální cenou za proklik.

Abyste byli na novou funkci připravení, upravte si retargetingový kód na stránkách s kategoriemi takto:

<script type="text/javascript">
/* <![CDATA[ */
var seznam_retargetingId = 00000;
var seznam_category = "Foto | Fotoaparáty a videokamery | Digitální fotoaparáty";
var seznam_pagetype = "category";
/* ]]> */
</script>
<script type="text/javascript" src="//c.imedia.cz/js/retargeting.js"></script>
  • Doplňte 2 vytučněné řádky.
  • Jako hodnotu (označenou červeně) parametru nechte vkládat kompletní cestu kategorie ze stromu kategorií Zboží.cz. Jako oddělovač slouží svislá čára | (tzv. pipe). Kategorie a více informací k parametru najdete v nápovědě Zboží.cz.
  • V druhém řádku je třeba u stránek s kategoriemi vkládat hodnotu category.

O termínu spuštění vás budeme včas informovat.

Závěr

Za pomoc s testováním děkujeme agenturám Acomware a PerformicsB2BGroup.

Jsme rádi, že nyní dynamický retargeting díky možnosti konfigurace může získávat zákazníky opravdu všem eshopům.

Za celý tým Skliku Lukáš Thér a David Velechovský

Komentáře

  1. Petr Soukup

    Určitě jsou ty kódy správně? V článku je seznam_retargetingId, ale v dokumentaci je seznam_retargeting_id. Předpokládám, že podobný problém bude u seznam_itemId

  2. David Velechovský

    Dobrý den Petře,

    určitě jsou správně. V tuto chvíli umíme akceptovat seznam_retargetingId i seznam_retargeting_id.

    Hezký den

    D.

  3. Tomáš Kraus

    Je možné vkládat pouze parametr var seznam_pagetype pro detail produktu a kategorie produktu i bez var seznam_category, var seznam_itemId?

    Tomáš

  4. Jakub Červený

    Předpokládám že správně se má strom kategorii posílat jako řetězec v uvozovkách aby to správně fungovalo
    var seznam_category = „Foto | Fotoaparáty a videokamery | Digitální fotoaparáty“;

  5. David Velechovský

    Tomáši, čeho byste tímto chtěl docílit?

    D.

  6. Lukáš Thér

    Jakube, děkujeme za správnou připomínku. Již je to opraveno, aby nedocházelo k nepřesnostem.

  7. Pan Mergado

    Zaujalo mne další rozvírání nůžek mezi požadavky, které mají na produktové XML Sklik a Zboží.cz. V případě CATEGORYTEXT usiluje Zboží.cz o podporu **jeho stromu**. Naproti tomu retargetingový kód Skliku viz výše vyžaduje **stejný obsah v XML jako na stránce e-shopu**.

    Vím, už se o tom mluvilo a doporučením byl vícenásobný výskyt elementu, to mi ale přijde pitomé. V XML nedokážeme zaručit pořadí elementů a celkově to je chození kolem horké kaše. Představte si např. komunikaci mezi pracovníky – „…Myslel jsem CATEGORYTEXT. Ale ne ten první, ten druhý…“.

    A stejné kategorie na e-shopu jako na Zboží.cz by byla chyba z pohledu práce s uživatelem – optimální výběr zboží, vlastní nákupní zážitek…

    Co takhle např. zavést pro Sklik kategorie **vlastní element**? Např. CATEGORYTEXT_SKLIK? A kdyby byl vyplněn, bral by se přednostně?

  8. David Velechovský

    Pane Mergado, Seznam.cz doporučuje ve feedu využívat strom kategorií dle doporučení Zboží.cz. Pakliže chcete v Skliku využívat cílení na kategorie a nedržíte se doporučení pro použití stromu Zboží.cz, použijte samozřejmě kategorie z vlastního stromu.

  9. Honza

    Dobrý den,

    Ve feedu máme cestu kategorie podle doporučení zbozi.cz. Ovšem kategorie na webu máme strukturovány podle vlastní logiky.

    Jaké je vaše doporučení pro zapracování změn do rtg kódu?

    Rtg kód skliku nemůžu napárovat na drobečkovou navigaci webu protože je jiná než je ve feedu podle ražení zbozi.cz.

    Je možné používat ve feedu dva tagy categorytext? Jeden podle webu a jeden podle zbozi.cz?
    Nebo máme zapracovat kategorie zbozi.cz do datalayeru na webu?

    Děkuji
    H.

  10. David Velechovský

    Dobrý den Honzo,

    kategorie v kódu musí odpovídat kategoriím, které jsou ve feedu. Ať už ty z feedu odpovídají doporučení Zboží.cz nebo nikoliv.

    Z více důvodů doporučujeme používat jen jeden categorytext.

    D.

  11. Ondra Koupil

    Prosím, opravte v ukázkách kódu typografické uzovovky na obyčejné uvozovky:

    Člověk to zkopíruje, nevšimne si toho, a pak hledá, proč to nefunguje :-)

  12. David Velechovský

    Ondro, děkujeme za upozornění, opraveno. Omlouváme se za komplikaci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *