Blog Sklik.cz » Partnerská síť

Nové rozhraní pro partnery Skliku

Více jak měsíc uběhlo od spuštění betaverze nového rozhraní pro partnery Skliku, které jsme dnes spustili v ostré verzi pro všechny uživatele.

Získali jsme dostatek zpětné vazby, za nadšené i kritické ohlasy moc děkujeme, abychom si mohli být jisti, že nové rozhraní je pro všechny partnery velkým přínosem. S radostí jsme tak mohli přistoupit k jeho nasazení do ostrého provozu kde nové rozhraní nahradilo staré rozhraní, které již nyní není dostupné.

Náhled nového rozhraní pro partnery

Nové rozhraní pro partnery Skliku

Nové rozhraní pro partnery Skliku

Pro jistotu připomínáme, že nové rozhraní naleznete na adrese http://partner.sklik.cz/

Pokud narazíte na chybu nebo máte v hlavě připomínku, napište nám prosím své názory k novému rozhraní na adresu sklik.partner@firma.seznam.cz. Všechny připomínky, chyby nebo nápady na zlepšení pečlivě projdeme a odpovíme vám. Děkujeme.

Za celý tým Sklik.cz Jirka Chomát

Betaverze nového rozhraní pro partnery Skliku

Webové rozhraní pro administraci webů zapojených do partnerského programu Skliku je již šest let staré a zcela nevyhovuje uživatelským nárokům našich partnerů. Máme tedy velkou radost, že nyní můžeme našim partnerům nabídnout betaverzi zcela nového webového rozhraní.

Nové webové rozhraní jsme v malém týmu připravovali od poloviny letošního ledna. Soustředili jsme se především na zprostředkování informací o vývoji zobrazených reklam, počtu prokliků i provizích z Skliku, které byly na starém webu dostupné pouze za pomoci statistického reportu a Excelu.

Grafy v rozhraní

Přehled webů – graf s trendem metrik

Přehled webů – graf s trendem metrik

Zásadní novinkou jsou z výše uvedeného důvodu grafy, které možná znáte z inzerentského rozhraní Skliku. Snadno tak uživatel získá informaci o dlouhodobém i aktuálním trendu sledované metriky.

Statistiky podle typů cílení

Přehled webů – statistika typů cílení

Přehled webů – statistika typů cílení

Novou metrikou, kterou sice nelze přímo ovlivnit, ale lze ji využít při vyhodnocování inzerce v různých reklamních jednotkách i celých webech, jsou statistiky typů cílení dostupné u webů a kódů hned ve dvojí podobě:

  • Dimenze u webů a reklamních kódů – u těchto dvou entit naleznete ikonu (+) pomocí které můžete zobrazit informace  o výsledcích cílení reklam. Můžete se dozvědět informace u kontextovém cílení (Obsah), Retargetingu a cílení na Umístění.
  • Dále lze sledovat tyto informace souhrnně v koláčovém grafu. (Typ grafu lze změnit v levém dolním rohu grafu.)

Jak to vypadá uvnitř

Abychom vás namlsali ještě víc připravili jsme i několik dalších screenshotů z nového rozhraní.

Dalších drobných novinek je opravdu mnoho a objevíte je pravděpodobně sami přímo v novém webovém rozhraní.

Co ještě musíte vědět

  • Beta s ostrými daty – prosíme dávejte pozor. Všechny změny, které provedete v novém rozhraní se projeví ve starém rozhraní a tím i ve výdeji inzerátů na vašich webech.
  • V první polovině července plánujeme zrušení starého webového rozhraní.
  • A konečně – nové rozhraní naleznete na adrese https://betapartner.sklik.cz

Nedostatky, připomínky a chyby

Pravděpodobně narazíte na vše jmenované – napište nám prosím své postřehy k novému rozhraní na adresu sklik.partner@firma.seznam.cz. Všechny připomínky, chyby nebo nápady na zlepšení pečlivě projdeme a odpovíme vám. Děkujeme.

Za celý tým Sklik.cz Jirka Chomát

Reklama s náhledem stránky

V Partnerském programu Sklik, jsme pro vás připravili novinku. Jedná se o Sklik reklamy s přidaným náhledem stránky inzerenta.

Screenshoty jsou podobné jako ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz nebo v tzv. Top pozicích u inzerátů Sklik.

Grafická část reklamy lépe zaujme pozornost uživatele, což se může pozitivně projevit na Vašich provizích. Nové šablony jsou v rozměrech: 336×280, 400×280, 468×282, 728×100 a 950×100. Náhledy naleznete v naší nápovědě.

Jak funguje tzv. Screenshot generátor, se dozvíte  na blogu kolegů z Fulltextu.

Zdanění fyzických osob nepodnikatelů

Jste provozovatelem webu zapojeným do Partnerského programu? Pokud jste fyzickou osobou nepodnikatelem, bude se vás týkat následující článek.

Časté téma, které se objevuje v naší schránce, ale také v diskuzních fórech. Jak je to tedy se zdaněním příjmů fyzických osob nepodnikatelů? Ve spolupráci s naším finančním oddělením jsme pro vás připravili informace a shrnutí této problematiky.

  1. Pokud jste zaměstnancem a ostatní příjem (nepravidelný, nesoustavný) nepřesáhne 6 tis. Kč za rok, nic nedaníte a můžete požádat svého zaměstnavatele, aby Vám za daný rok vyplnil „roční zúčtování daně“.  
  2. Pokud jste zaměstnancem a ostatní příjem (nepravidelný, nesoustavný) je v rozmezí 6 a 20 tis. Kč za rok, jste povinni si sami vyplnit „přiznání k dani z příjmů fyzických osob“ za daný rok.
  3. V souhrnu body 1) a 2) – Pokud Vaše ostatní příjmy nepřesáhnou 20 tis. Kč za rok a nejsou soustavné (tj, nevybíráte měsíční nebo roční poplatky za dobu umístění, ale jednorázový poplatek za „zapsání” na stránku), nic nedaníte (ostatní nepravidelné příjmy jsou osvobozené do 20 tis. Kč) a musíte jen správně rozlišit, zda vyplnit „roční zúčtování“ nebo „daňové přiznání“.  
  4. Pokud jsou Vaše příjmy jednorázové, ale přesáhnou 20 tis., pak je zdaníte jako ostatní příjmy (od těchto příjmů můžete odečíst jen výdaje prokazatelně vynaložené na dosažení příjmů) dle § 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů. Sestavíte a podáte si sami přiznání k dani z příjmů (do 1.4. následujícího roku) a rozdíl v dani doplatíte.  
  5. Pokud jsou Vaše ostatní příjmy pravidelné (opakující se, soustavné) bez ohledu na částku, podáváte přiznání k dani z příjmů a příjmy daníte – provozujete podnikatelskou činnost a na tu musíte mít živnostenský list. Příjmy v tomto případě spadají do § 7 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů. Zde máte možnost odečíst si výdaje prokazatelně vynaložené na dosažení příjmů nebo procentuální částkou a to ve výši 60% příjmů z podnikání (veškeré výdaje poplatníka vynaložené v souvislosti s dosahováním příjmů z podnikání).  
  6. Ve všech případech, kdy si sestavujete přiznání k dani z příjmů sami, vyžádejte si od zaměstnavatele potvrzení o příjmech a sražených zálohách na daň za daný rok.

Věříme, že vám článek pomůže lépe se orientovat a zodpoví otázky v dané problematice. Informace jsou dostupné také v naší nápovědě.

Individuální úprava kontextových šablon

Provozujete-li web s větším množstvím stránek, které jsou barevně odlišné, bude se vám hodit možnost úpravy reklamního kódu (šablony).

Pro názornost si ukážeme standardní reklamní kód, který budeme následně upravovat:

<!– Kontextová reklama Sklik –>
<div id=“sklikReklama_0000″></div>
<script type=“text/javascript“>
var sklikData = { elm: „sklikReklama_0000″, zoneId: 0000, w: 300, h: 300 }; </script>
<script type=“text/javascript“ src=“http://out.sklik.cz/js/script.js“></script>

Na ukázku si změníme barvu textu, pozadí a písma:

<!– Kontextová reklama Sklik –>
<div id=“sklikReklama_0000″></div>
<script type=“text/javascript“>
var sklikData = { elm: „sklikReklama_0000“, zoneId: 0000, w: 300, h: 300,
ctext: „ffffff“, cbackground: „101010“, font: 5 }; </script>
<script type=“text/javascript“ src=“http://out.sklik.cz/js/script.js“></script>

Jednotlivé parametry

  • cbackground – barva pozadí
  • cborder – barva rámečku
  • ctext – barva textu
  • curl – barva odkazu
  • ctitle – barva titulku
  • font – font v šabloně

Hodnoty barev

Zadejte hexadecimálně v rozsahu 000000-ffffff – nepoužívejte hash #

Fonty

Zadejte jako čísla podle následujícího číselníku:

  • 1 – Sans-serif
  • 2 – Arial, Helvetica
  • 3 – Comic Sans MS
  • 4 – Courier New, Courier
  • 5 – Georgia
  • 6 – Lucida Console
  • 7 – Tahoma
  • 8 – Times New Roman, Times
  • 9 – Trebuchet MS
  • 10 – Verdana

Informace jsou dostupné také v naší nápovědě.

Sklik otevírá volnou registraci do partnerské sítě

Kontextová síť Skliku až do dnešního dne (19.7.2010) fungovala v testovacím provozu. Rozhodli jsme se tento testovací provoz ukončit.

V pondělí 19. července jsme otevřeli volnou registraci partnerských webů. Kdokoliv, kdo vlastní webové stránky, se může přihlásit do Partnerského programu a zobrazovat na nich inzeráty Skliku. Z každého prokliku partner obdrží určitou část ceny za toto kliknutí jako odměnu za poskytnutí reklamního prostoru.

Aktuální počet webů zapojených do partnerské sítě se vyšplhal během testovacího provozu na několik set. Mezi nejzajímavější jednoznačně patří Novinky.cz, Super.cz, Sport.cz, Prozeny.cz, Sauto.cz, Stream.cz, Sweb.cz, dále pak také nově zapojené weby: Nova.cz, Tn.cz, Doma.cz, Denik.cz a další. Věříme, že vás nyní budeme častěji informovat o nových zajímavých webech, které se zapojily do partnerské sítě.

Inzerenti Skliku mohou začít ve svých rozpočtech počítat s tím, že kontextová síť jim v budoucnu bude přivádět větší množství uživatelů na jejich webové stránky, tak jak se bude zvětšovat počet webů zapojených do partnerské sítě. Pokud tedy inzerent zvolil možnost úplného vypnutí kontextového cílení (v nastavení kampaně), může toto rozhodnutí změnit a kontextové cílení zapnout, nastavit adekvátní cenu za proklik a sledovat výsledky kontextového cílení ve statistických reportech.

Pokud jste majitelem webových stránek a máte zájem se zapojit do partnerské sítě Skliku, tak se prosím zaregistrujte na partner.sklik.cz, vyčkejte na schválení svého webu (vyhovuje pravidlům?) a začněte díky Skliku vydělávat. Další informace naleznete v partnerské nápovědě, případné dotazy vám rádi zodpovíme na emailu sklik.partner@firma.seznam.cz.

Za celý tým Skliku, Jirka ChomátOhlasy na partnerskou síť: