Nové statistiky hledanosti nabídnou data pro jakýkoli dotaz a porovnají trendy

Spustili jsme nové statistiky hledanosti dotazů, které pomáhají mnoha PR a PPC specialistům odhalit co a jak se hledá a jaká slova je tudíž vhodné použít v kampaních. Nové statistiky obsahují výrazně více informací, jsou podrobnější, dostupné pro jakýkoli dotaz a umějí spolu dva dotazy porovnat.

Máme nový přehlednější vzhled, který prošel celkovým omlazením a více teď ladí k Seznamu.

Nový vzhled

Nový vzhled

Původní vzhled statistik hledanosti dotazů

Původní vzhled statistik hledanosti dotazů

Statistiky pro jakýkoli dotaz

Původní statistiky hledanosti dotazů ukazovaly data pouze pro slova, která měla týdenní hledanost větší než 100. Nebylo tak možné dohledat tzv. long-tailové dotazy, které se hledají třeba jen párkrát za měsíc.

Pro klienty je stále dostupná statistika v rozhraní Skliku, která ukazuje data i za slova s hledaností nižší. Ne však takto podrobně.

Nyní je možné si zobrazit denní statistiku pro jakýkoliv dotaz. A navíc si můžete data za poslední rok prohlédnout v týdenním a měsíčním přehledu.

Porovnání dvou dotazů

Nově umíme porovnávat dva dotazy zároveň. Můžete tedy snadno porovnat trendy různých dotazů. Hledají se více Beskydy nebo Krkonoše?

Dotaz v přesném znění

Při vytváření statistiky se dotazy nemění více, než je potřeba. Z dotazu se odstraní pouze přebytečné mezery a převede se na malá písmena. Nástroj ponechá pořadí slov tak, jak jsou zadána. Např.: dotaz plastova oknaplastová okna nebo dotaz Anděl obchodní centrumObchodní centrum Anděl jsou dva různé dotazy.

Statistiky až rok dozadu

Původní statistiky ukazovaly hledané dotazy pouze za 2 měsíce zpátky. V nových statistikách jsme vám zpřístupnili celých 12 měsíců zpětně, ať máte lepší přehled i o dlouhodobějších trendech a možném vlivu sezónnosti např. na kampaně Skliku.

Pokročilé funkce

Na jednom místě je možné zobrazit více vyhledávacích služeb najednou. Prozatím jsou k dispozici pouze Seznam.cz Vyhledávání a Zboží.cz. Do budoucna přibydou další.

Statistika je rozdělena podle zařízení na počítač, tablet, mobil a další. Můžete si tak sami vybrat, pro jaké zařízení chcete statistiky zobrazit.

Pokud chcete k datům přistupovat automatizovaně, jsou dostupná i přes api.sklik.cz. API metoda, která slouží pro získání těchto dat, obsahuje parametr granularity (členění dat) s možností zadat i denní granularitu.

Kde statistiky najdete

Statistiky dotazů najdete na stejném místě jako dosud – v patičce stránky s výsledky vyhledávání pod odkazem Statistiky hledanosti.

hledaní - statistika hledanosti

Tým Skliku a tým Fulltextu

Komentáře

  1. Adam Javůrek

    Moc pěkné. Roční historie je fajn, ale kdybyste zvažovali nějaké úpravy, tak bych moc stál o možnost ukázat data jen za poslední týden / měsíc. Když mě právě zajímá nějaký krátkodobý výkyv, tak ta historie naopak dost překáží a mám vše natěsnané hodně u sebe v pravém rohu. :)

  2. Luděk Pulicar

    Super! Ale mohl by být prosím limit na délku fráze delší než jen 30 znaků? Pro některé hodně hledané longtailové výrazy se tak nelze dostat k žádným výsledkům. Děkuji.

  3. Víťa Szep

    Supeeeeeer!!! :-)
    Kdyby bylo možné mezi sebou porovnávat i více než jen dva dotazy (tedy bez nutnosti otevírat v prohlížeči další panely), tak by to byla úplná pecka! ;-)
    Díky, díky, díky!!!

  4. Martin S.

    Moc pěkné, díky. Návrh na jednoduché vylepšení – k datumu vypsat i den v týdnu resp. jeho zkratku. To kvůli výrazům s hledaností měnící se pravidelně během týdne.

  5. KLENOTA

    Fantastické zprávy, na toto jsme dlouho čekali a naštěstí dočkali. Myslím si, že zvláště napojení na API mnozí uvítají. Budeme se těšit na další novinky.

  6. Jirka Vak

    Jak bylo řečeno…uvítal bych delší input než pro 30 znaků. Dále mě štve, že můžu max. 6x kliknout na checkbox a už se dostanu do capchy proti dos útoku…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *