Dynamický retargeting od Skliku nyní pro všechny e-shopy – aktualizace 22.9.2016

Dnešním dnem spouštíme do otevřené beta verze dynamický retargeting (dále DRTG). Každý e-shop, který má registraci na Zboží.cz, tak může oslovit své zákazníky novým, efektivním způsobem. Nastavení je snadné a dosavadní testy ukázaly, že DRTG kampaně jsou vysoce efektivní.

Vývojem DRTG jsme strávili více než rok. Pracovaly na něm vývojové týmy v Praze i v Brně. Abychom mohli poskytnout klientům tento typ cílení, museli jsme postupně vylepšit celou technologii retargetingového cílení, celkově se jednalo o jeden z nejnáročnějších projektů, na kterých jsme prozatím pracovali. Následovalo tříměsíční uzavřené testování s vybranými klienty a certifikovanými agenturami a nyní jej pouštíme pro všechny.

Retargeting obecně je typ cílení, kdy v obsahové síti oslovujete stávající návštěvníky svých stránek, např. s nabídkou produktů, které si prohlíželi, ale nenakoupili. Podmínky zobrazení takových inzerátů tvoříte zadáváním prohlížených URL adres, k nimž přiřazujete inzeráty, které se pak takovým uživatelům zobrazí.

Dynamický retargeting (DRTG) zobrazuje návštěvníkům vašeho e-shopu zboží, které si u vás prohlíželi, a to včetně obrázku a aktuální ceny. Díky propojení s feedem Zboží.cz není třeba zadávat žádné retargetingové podmínky ani upravovat retargetingový kód. Systém pozná sám, co si uživatel prohlížel. Proto nemusíte zadávat inzeráty ani nahrávat bannery. Sklik je za vás z feedu totiž vytvoří sám.

Díky spojení s vaším feedem jsou nabídky vždy aktuální.

 drtg_01  drtg_02  drtg_03

DRTG se v tuto chvíli zobrazuje na většině webů obsahové sítě Skliku a během příštích týdnů již bude pokryta celá. Na vybraných webech se může DRTG zobrazit i v čistě textové formě např. pod článkem na Novinky.cz nebo Sport.cz.

Nastavení DRTG

Je to jednoduché.

  1. Nejprve propojte váš účet v Skliku s vaším účtem ve Zboží.cz. V záložce Nástroje, klikněte na Propojení se Zboží.cz a zadejte přihlašovací údaje, jako když se do Zboží.cz přihlašujete. Pokud již využíváte Produktové inzeráty, toto propojení dělat nemusíte, je již aktivní.
  2. Po propojení se v záložce Retargeting automaticky vytvoří retargetingový seznam DRTG – návštěvníci produktů s názvem provozovny. V případě, že máte provozoven více, vytvoří se více DRTG seznamů. Výchozí doba platnosti je 7 dní. Tato doba znamená, jak dlouho po opuštění obchodu budete uživatele oslovovat. Můžete ji změnit. Mějte však na vědomí, že příliš dlouhá doba může snižovat efektivitu kampaně a uživatele obtěžovat.
  3. DRTG seznam můžete vložit do stávající kampaně a sestavy. Z důvodu přehlednosti však doporučujeme vytvořit kampaň novou. V takovém případě klikněte na +Vytvořit kampaň a zvolte typ Produktová. Nyní zadejte název nové kampaně, zvolte denní rozpočet a hlavně vyberete Síť – obsahová – dynamický retargeting.
  4. Sestavě v této kampani přiřaďte v záložce Retargeting DRTG seznam totožným způsobem, jakým přiřazujete běžné retargetingové seznamy.
  5. Abyste nezobrazovali nabídky stávajícím zákazníkům, nezapomeňte v sestavě vyloučit zobrazování stávajícím zákazníkům. Toto uděláte totožným způsobem jako u běžného retargetingu – na úrovni sestavy (nebo kampaně) vylučte zobrazení uživatelům v seznamu se stávajícími zákazníky. Seznam s DRTG nedávejte do retargetingové kombinace, toto nebude fungovat.

Doporučení pro vaše kampaně

  • Z výsledků DRTG kampaní inzerentů, se kterými jsme testovali, vyplynulo, že se vyplatí rozdělit DRTG kampaně do více sestav dle časové platnosti. Např. 0 až 3 dny, 4 až 7 dní, 8 až 14 dní. Reklamní sestava s prvně jmenovaným seznamem bývá z pohledu konverzí nejefektivnější, proto doporučujeme, abyste ji pro maximalizaci zásahu nastavili nejvyšší cenovou nabídku. Poslední jmenovaný seznam objednávky také přináší, nicméně jeho efektivita není tak vysoká. Proto je lepší mu nastavit nižší cenovou nabídku.
    drtg_nahled

    Příklad z praxe

    V tuto chvíli není možné DRTG seznamy vkládat do retargetingových kombinací, proto je třeba vytvořit více sestav, do všech vložit DRTG seznam a následně na úrovni sestavy vyloučit návštěvníky o dané platnosti. Např. u seznamu 0 až 3 vyloučíte kromě těch, kteří nákup dokončili, i uživatele z retargetingové kombinace 14 dní bez prvních 3 dní.

  • DRTG inzeráty zobrazují logo vašeho e-shopu. Při registraci každého eshopu na Zboží.cz administrátoři propojují eshop s profilem na Firmy.cz, není třeba žádného dalšího nastavení. Pro zobrazení inzerce si ověřte, že máte logo nahrané. Pokud ho ještě nahrané nemáte, tak se vám nebude DRTG zobrazovat. Logo doporučujeme nahrát v maximální kvalitě, kterou momentálně systém umožňuje.
  • Sklik prozatím neumí upozornit na omezený rozpočet kampaně v obsahové síti. Ověřte čas od času, zda denní investice DRTG kampaně nenaráží na denní limit. V případě, že ano a kampaň je efektivní, rozpočet navyšte a získejte tak ještě více zákazníků.
  • Aby uměl DRTG v Skliku poznat, které produkty si návštěvník na webu prohlížel, je třeba kromě nasazeného běžného retargetingového kódu zajistit, aby prohlížené URL nabídek odpovídaly URL nabídek, které máte zadané ve feedu.
    • Sklik si poradí s měřicími UTM parametry (a ve výdeji použije ty, které máte zadané v autotaggingu) i jinými parametry za znakem ? a takové produkty spáruje.
    • V případě, že vaše webové řešení používá pro zobrazení konkrétní nabídky parametrů za znakem ?, DRTG fungovat nebude. Takové webové řešení je dnes ale výjimečné.
    • V případě, že jsou URL z feedu přesměrovaná, nebo jsou na HTTP, zatímco na webu jsou na HTTPS, párování a tím pádem celý DRTG také fungovat nebude.
  • Vyvarujte se použití jediného DRTG seznamu s dlouhou platností (např. 30 dní) bez segmentace nebo nastaveným vysokým maximálním cenám za proklik vůči nízkým denním rozpočtům kampaně (např. CPCmax 15 Kč vs. denní rozpočet kampaně 150 Kč). Nebude to efektivní.

Šablona segmentace DRTG

Reklamní kampaň – DRTG
Reklamní sestava – Navstevnici produktu (0 az 3)

Retargetingový seznam Vložení Složení RTG kombinace
DRTG – Návštěvníci produktů – eshop (14) DRTG seznam vložený běžným způsobem do sestavy
Dokončená objednávka (3) RTG seznam vyloučený v sestavě
Byli na webu – celý web (4 az 14) RTG kombinace vyloučená v sestavě Byli na webu – celý web (14)
Byli na webu – celý web (3) – vyloučit

Reklamní kampaň – DRTG
Reklamní sestava – Navstevnici produktu (4 az 7)

Retargetingový seznam Vložení Složení RTG kombinace
DRTG – Návštěvníci produktů – eshop (14) DRTG seznam vložený běžným způsobem do sestavy
Dokončená objednávka (7) RTG seznam vyloučený v sestavě
Byli na webu – celý web (3) RTG seznam vyloučený v sestavě
Byli na webu – celý web (8 az 14) RTG kombinace vyloučená v sestavě Byli na webu – celý web (14)
Byli na webu – celý web (7) – vyloučit

Reklamní kampaň – DRTG
Reklamní sestava – Navstevnici produktu (8 az 14)

Retargetingový seznam Vložení Složení RTG kombinace
DRTG – Návštěvníci produktů – eshop (14) DRTG seznam vložený běžným způsobem do sestavy
Dokončená objednávka (14) RTG seznam vyloučený v sestavě
Byli na webu – celý web (7) RTG seznam vyloučený v sestavě

Zkušenosti s DRTG

insportline_sun_marketing

Prodejce sportovního vybavení inSPORTline a certifikovaná agentura Sun Marketing testovali DRTG a už v testu dosáhli velmi dobrých výsledků. Podívejte se v přiložené případové ministudii (PDF, 295 kB).

DRTG je na začátku. Co připravujeme dále?

  • Do bannerů budeme dávat hezčí a větší logo vašeho e-shopu. Budete si jej moci nahrát v administraci Firmy.cz. Dáme vám vědět.
  • Zobrazování nabídek v DRTG bannerech bude ještě relevantnější tak, abychom vám přivedli více zákazníků. Výběr nabídek budeme zlepšovat postupně.
  • Zobrazení relevantních nabídek, když uživatel navštívil jen kategorii e-shopu a žádný konkrétní produkt nebo DRTG seznam s cílením na opuštěný nákupní košík. Pro tyto scénáře již bude potřeba lehce upravit retargetingový kód. Umožní to však používat DRTG i e-shopům, jejichž URL s nabídkami na webu neodpovídají URL nabídek ve feedu, nebo mají nabídky podmíněné parametry za znakem ?.
  • A další dle vašich podnětů.

Z dosavadní zpětné vazby víme, že pokročilí inzerenti by uvítali také vlastní bannerové šablony nebo kategorizaci dle produktů. DRTG však spouštíme již teď ve stávající podobě, abychom co největšímu množství e-shopů vyšli vstříc ještě před začátkem hlavní vánoční sezóny. Proto děkujeme za trpělivost, na dalších funkcích pracujeme.

Doufáme, že vám dynamický retargeting od Skliku přivede mnoho nových zákazníků.

David Velechovský, Zdeněk Karotka Philipp a celý tým Skliku

Komentáře

  1. Miroslav Rebicer

    Děkuji za super zprávy! Jsem rád, že jste to stihli před Vánoci a nastavení mi zabralo 3 minutky. Doufám že se tímto povede navýšit obrat a výkon na Skliku.

  2. Lukáš

    Skvělé, stojí za vyzkoušení. Reklamy se tedy nijak nevytváří? žádné šablony? můžu si alespoň někde zobrazit jejich náhled?
    díky

  3. Martin

    Mám dotaz, jaký způsobem se má vytvořit vlastní retargetingový seznam, co bude mít jinou dobu trvání než výchozí seznam „DRTG – návštěvníci produktů s názvem provozovny“ – musí se seznam nějak speciálně pojmenovat, aby to správně fungovalo? :) Děkuji

  4. David Velechovský

    Lukáši, v tuto chvíli šablony kompletně zajišťuje Sklik. V různých formátech testujeme několik podob a vždy ji vyhodnocujeme, jak z pohledu CTR, tak z pohledu konverzního poměru. Čekáme, že se budou průběžně měnit. Náhled k dispozici také není. Děkujeme za pochopení.

  5. David Velechovský

    Martine, automaticky vytvořený DRTG seznam není třeba nijak přejmenovávat. Pokud jej chcete využít i v jiné platnosti než výchozích 7 dnech, tak jej prodlužte třeba na 14 dní, přidejte do více sestav a v každé sestavě vylučte seznamy, které zajistí, že uživatel bude „přepadávat“ z jednoho seznamu do druhé, jak bude růst počet dní od návštěvy. Klidně nám napište, jak budete mít nastaveno, na sklik@firma.seznam.cz, abychom se podívali do účtu, zda je to správně.

    Víme, že toto může být do budoucna vyřešeno ještě lépe, ale chtěli jsme Vám zpřístupnit DRTG včas před Vánoci aspoň v této hrubé verzi.

  6. Tomáš Podojil

    Dobrý večer Davide,
    chápu tedy správně, že mi pro DRTG 8-14 dní stačí následující kroky:

    – Prodloužit DRTG na 14 dní
    – Vyloučit ze sestavy „DRTG 8-14“ publikum (z klasického RTG) staré 7 dní
    – Přirozeně vyloučit dokončené objednávky

    Díky

    Tomáš

  7. Petr

    Skvělá zpráva. Bohužel v té segmentaci také docela tápu. Bylo by možné vytvořit nějaký kratičký návod, ze kterého bude jasný postup, pro nastavení segmentace? Moc děkuji

  8. Michal

    Také prosím o jasnější postup při tvorbě různých publik dle délky členství. Nyní bych to tedy chápal tak, že nelze mít současně více jak 1 publikum s libovolnou délkou platnosti… ?

  9. Jirka R

    Publiku pro DRTG je tedy jen jedno a můžu si upravovat jen délku členství? Pokud bych chtěl tedy segmentovat publikum podle dní tak bych musel pro publikum DRTG pro 1-3 dny nastavit kombinaci všech návštěvníků 1-14 a vyloučit 1-3 a pak tuto kombinaci publik vyloučit v sestavě která bude obsahovat publiku DRTG s dobou platnosti 14 dní. Nebo to jde i nějak jednodušeji? :-) díky za odpověď

  10. Miloslav

    Petře, co se týče segmentace podle dnů, tak je to přesně tak, jak píše Tomáš Podojil – tedy prodloužit DRTG na maximum dní, po které chcete oslovovat návštěvníky a pak ze sestavy vylučovat pomocí klasických retargetingových seznamů návštěvníky dle potřeby.

  11. David Velechovský

    Děkujeme za podněty k segmentaci. Do článku doplníme vysvětlující schéma, aby to bylo jasné. Prosím o trpělivost.

  12. Michao

    Dobrý den, bylo by fajn kdybyste napsali schéma jak nastavit kampane pro 1-3, 4-7 a 8-14 dní, dny 4-7 mám i 8-14, ale 1-3 nevím jak nastavit aby se zobrazovalo jen lidem, kteří navštívili web pouze první 3 dny :)

  13. Zuzana

    Dobrý den,

    narazili jsme na to, že DRTG seznam měl málo uživatelů. Zjistili jsme, že ve feedu máme u některých produktů url s http a na webu https. Včera večer jsme url ve feedu opravili a adresy už by měly sedět. Stále ale nevidíme žádnou adekvátní změnu v počtu uživatelů v seznamu.

    Projeví se změna se zpožděním? Nebo jak můžeme zjistit, proč se seznam neplní, jak by měl?

    Děkuji.

  14. Matěj Lopata

    Martin: Pokud není logo k dispozici, tak se inzerce nezobrazí.

  15. Matěj Lopata

    Dobrý den, Zuzano,

    pokud se stav ještě nezměnil, pošlete nám účet a popis situace na sklik@firma.seznam.cz. Individuálně Vaši situaci prověříme.

    Díky

  16. Pepa M

    Ahoj, testujeme DRTG na dvou projektech a u jednoho nám běží (zdá se) v pořádku,a le u druhého máme 0 zobrazení. Problém je zřejmě v URL, protože používáme varianty produktů, kde se ve feedu varianta propisuje za # v url (http://www.cotton-shop.cz/694-damska-nocni-kosile-halina.html#/barva-tmave_ruzova/velikost-s).

    Je nějaké řešení jak to ošetřit, aby nám to DRTG pobral?

    Když to upravím ve feedu a odeberu # a vše za ním, pak budu směřovat návštěvníky ze zboží a produktových kampaní na špatnou variantu produktu, což nechci.

    Díky za pomoc

  17. Stanislav Plecitý Autor příspěvku

    Dobrý den,
    v současném řešení DRTG není možné toto ošetřit. V případě dalších dotazů nás neváhejte kontaktovat na sklik@firma.seznam.cz.
    Pěkný den

  18. Ľudo Jambrich

    dobre tomu rozumiem, že dynamický remarketing aktuálne funguje len pr e-schopy s fyzickým tovarom, ktoré su na zbozi.cz? Ako by bolo možné nasadiť DRTG pre stránku z oblasti cestovného ruchu?

  19. David Velechovský

    Dobrý den Ľudo, v tuto chvíli je DRTG v Skliku opravdu pouze pro e-shopy, které splňují podmínky Zboží.cz. Tedy využití pro cestovní ruch prozatím není možné.

  20. Tomáš Hanáček

    Dobrý den,
    jakým způsobem je možné prosím zprovoznit dynamický remarketing pro slovenské klienty, když nemohou mít založeny firmy.cz (kvůli logu)? Děkuji

  21. David Velechovský

    Dobrý den Tomáši,

    obraťte se na svého Account managera v Seznamu – poradí Vám.

    Děkuji, hezký den

  22. Eva Kisková

    Dobrý deň,
    chcela by som sa spýtať, či je možné mať DRTG aj pre cestovnú kanceláriu.
    Na sklik.cz mám reklamu už roky a DRTG by som veľmi uvítala, resp. či plánujete v blízkom období DRTG zrealizovať aj pre firmy, ktoré nie sú zaregistrované na zbozi.cz. Dakujem.

  23. Karolína Buková

    Dobrý den, Evo, rozšíření DRTG do dalších oblastí trhu máme určitě v plánu. Bližší informace dostanete zavčasu od svého account managera. Děkujeme za trpělivost.

  24. David Velechovský

    Dobrý den Gabi,

    příčin může být více. Dejte nám, prosím, vědět, zda se logo zobrazovalo špatně na konkrétním webu nebo se vám zobrazuje plošně špatně, ideálně vč. screenshotu. Pošlete nám to, prosím, na sklik@firma.seznam.cz, podíváme se na to co nejdříve.

    Děkujeme, hezký den

    D.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *