Test rozšíření inzerátů ve vyhledávání – aktualizováno

Ve vyhledávání na Seznam.cz začneme od úterý 8. července zobrazovat některým uživatelům nové rozšíření inzerátů, které jsme nazvali Sklik Odkazy.

Co jsou Sklik Odkazy?

Jde o rozšiřující odkazy na další stránky webu, zpravidla další stránky webu či kategorie e-shopu nebo firemní profily na sociálních sítích apod. Sklik Odkazy jsou součástí inzerátů, zobrazujících se na TOP pozicích v hledání na Seznam.cz.

Odkazy se zobrazují pod inzerátem, tedy textem inzerátu, viditelnou URL adresou a nad informacemi z Firmy.cz:

Varianta pro zobrazení 2-3 Odkazy na jednom řádku
Varianta pro zobrazení 2-3 Odkazy na jednom řádku
Varianta zobrazení 4 Odkazů
Varianta zobrazení 4 Odkazů

K čemu jsou Sklik Odkazy dobré?

Toto rozšíření textového inzerátu umožňuje přivést potenciální zákazníky na stránku, která přesně odpovídá jejich potřebě, a zkrátit tak cestu, která je nutná k dosažení cíle, který hledají. Uživateli, který vyhledává digitální fotoaparáty, tak můžete v Sklik Odkazech nabídnout odkazy přímo do sekcí s digitálními kompakty i digitálními zrcadlovkami a nenechat jej na webu bloudit. Uživatelům hledajícím digitální zrcadlovky můžete nechat zobrazovat v Sklik Odkazech např. nejprodávanější značky v této kategorii opět s odkazem přímo do příslušné sekce na vašem webu.

Cena za proklik na Sklik Odkaz je stejná jako za proklik na standardní inzerát. Statistiky prokliků na Sklik Odkazy uvidíte ve statistických reportech a v záložce Odkazy v detailu každé sestavy.

Test zobrazování Sklik Odkazů

Během letních prázdnin máme v plánu toto rozšíření inzerátů důkladně otestovat. Od této chvíle mohou všichni inzerenti nastavit Sklik Odkazy ke svým kampaním a sestavám pomocí webového rozhraní i importu kampaní. (Formát souboru je kompatibilní s AdWords Editorem.)

V úterý 8. července se nové rozšíření začne zobrazovat cca 10 % hledajícím uživatelům. V následujících týdnech budeme sledovat odezvu uživatelů – jak tuto změnu vnímají, jak se změní jejich chování při vyhledávání a další informace. Test budeme průběžně vyhodnocovat a podle výsledků upravovat nastavení systému a možná i vzhled nového rozšíření inzerátů. Předpokládaný termín nasazení Sklik Odkazů do 100 % výsledků je v září tohoto roku.

Na začátku testu bude nastaveno zobrazení Odkazů u inzerátů poměrně přísně a bude se zobrazovat pouze u vysoce hodnocených* inzerátů na TOP pozicích ve vyhledávání na Seznam.cz.

*) Vysokým hodnocením se zde rozumí, že inzerát musí mít dostatečně vysokou zpětnou vazbu od uživatelů (CTR) a dostatečnou relevanci s dotazem, který uživatel hledá. Nastavení těchto dvou metrik bude postupně upravováno v závislosti na výsledcích testu.

O zásadních změnách v průběhu testu budeme informovat prostřednictvím našeho blogu.

Další informace o tomto rozšíření a jeho fungování naleznete v naší nápovědě na stránce Rozšíření inzerátů – Odkazy.

Zpětná vazba

Uvítáme jakékoliv postřehy od inzerentů, agentur a odborné veřejnosti, na emailu jiri.chomat@firma.seznam.cz. Zvažujeme, například, zda jsme vhodně zvolili název tohoto rozšíření (Sklik Odkazy, Odkazy). Napíšete nám svůj názor?

Aktualizace článku 8.7. 2014

Podle plánu jsme spustili test zobrazování Sklik Odkazů u iznerátů ve vyhledávání na Seznam.cz. Zobrazujeme rozšíření 10 % hledajících uživatelů.

Testujeme rozšíření inzerátů ve vyhledávání
Inzeráty s rozšířením Sklik Odkazy

Aktualizace článku 1.8. 2014

Rozšířili jsme test Sklik Odkazů na 20 % uživatelů vyhledávání na Seznam.cz.

O dalším vývoji testování vás budeme informovat.

Za celý tým Sklik.cz Jirka Chomát

Komentáře

  1. Marek

    Rád bych se zeptal, jak budou odkazy zobrazeny na maticovém zobrazení výsledků vyhledávání.

    Děkuji

  2. Jirka Chomát Autor příspěvku

    Dobrý den Marku, v maticové verzi vyhledávání nepočítáme se zobrazením tohoto rozšíření.

  3. Martin Tomanek

    Zdravím. Je to pozitivní krok! Držím palce at se vše rozjede bez problémů :-)
    Neuvažujete i o rozšíření telefonního čísla, bez vazby na Firmy?

  4. Tereza

    Dobrý den, zkoušela jsem vytvořit odkazy. Po vytvoření již nelze znovu název odkazu editovat, lze upravit pouze URL adresu. Pokud budu chtít upravit i název, musím stávající vytvořený odkaz smazat a vytvořit nový – rozhodně by bylo lepší do budoucna mít možnost editace i názvu…

  5. Jirka Chomát Autor příspěvku

    Dobrý den Martine, pro rozšíření o telefoní čísla, adresu a další údaje o firmě, chceme i nadále využívat databázi Firmy.cz. Děkujeme, držte nám palce.

    Dobrý den Terezo, ano, text tohoto rozšíření opravdu nelze editovat a prozatím neuvažujeme o změně. Uvidíme během testování, jaké všechny připomínky a požadavky se objeví.

  6. Vladimir Sandera

    Ahoj Jirko,

    feedback z me strany – kdyz vytvorim odkaz, mohl by se hned defaultne zaskrtnout, po vytvoreni odkazu jsem nejakou dobu hledal kde je zapnout, nez mi doslo ze musim pouzit ty zatrzitka.

    Jinak take myslim, ze moznost editace jmena Odkazu je dobry napad. Zrovna hned u prvniho odkazu jsem si po vytvoreni uvedomil ze chci zmenit nazev a takto jsem musel zrusit predchozi odkaz a vytvorit zbytecne novy.

    At se dari!

  7. Jirka Chomát Autor příspěvku

    Ahoj Vláďo, děkuju za připomínku. Rozhraní budme ještě trochu ladit, tak se asi dostane i na tuhle úpravu. Dobrý nápad. A editaci nějak uděláme – asi jako je to u inzerátu, že při editaci starý Odkaz smažeš a vytvoří se nový. Díky moc!

  8. Eliška

    Dobrý den pane Chomat,
    je fajn,že vylepšujete reklamní texty a rozšíření mi velmi chybělo.
    Používám to na Googlu v Ad-Words. Reklama vypadá více efektivnější.
    Takže i v tomto jste dohnali Google. Ale Google má i další přednost,proč
    jej více doporučují klientům. A je to 1.000,- bonus. To prostě láká.
    Takže další krok pro Vás a určitě budete mít ještě více zákazníku.
    Děkuji Grobářová

  9. Jakub Herrmann

    Dobrý den,

    velká pochvala Skliku, jsem moc rád, že se snaží Sklik držet krok s AdWords. Držím palce!

    Jeden můj postřeh, když mám zamítnutý inzerát tak to zjistím jen po rozkliknutí odkazů, nešlo by bát upozornění do zpráv, tak jak to je se zamítnutými inzeráty?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *