Sklik Retargeting – zacilte reklamu na návštěvníky svých stránek

Na sklonku loňského roku jsme oznámili, že v uzavřeném beta testu zkoušíme novou funkci Sklik Retargeting. Po důkladném testování jsme se rozhodli Retargeting spustit dnešním dnem pro všechny naše inzerenty.

Co je Retargeting?

Retargeting je funkce systému Sklik určená k oslovení uživatelů, kteří již jednou navštívili vaše stránky. Jak to funguje? Na své stránky umístíte retargetingový kód Sklik, který je unikátní pro každý účet (zobrazit si jej můžete přímo v položce Retargeting v záložce Nástroje ). Náš reklamní systém si díky němu zapamatuje, která URL každý konkrétní uživatel vašeho webu navštívil. Vy si pak vytvoříte seznamy uživatelů, kteří navštívili ta URL, jež jsou pro vás obchodně zajímavá a těmto seznamům přiřadíte odpovídající reklamní sestavy Sklik. Ty jsou poté uživatelům zobrazovány v naší obsahové síti (Novinky.cz, iHned.cz a dalších téměř 4500 webů).

K čemu je Retargeting?

Díky Retargetingu můžete svou reklamu zacílit na uživatele, kteří:

  • Prohlíželi vaše stránky s nabídkou produktů či služeb, ale neuskutečnili žádný nákup nebo nákup nedokončili. Můžete je tak oslovit znovu, případně se speciální nabídkou.
  • Zakoupili nějaký produkt či službu a vy jim následně chcete nabízet k těmto produktům příslušenství nebo jiné poprodejní/doplňkové služby (např. hry k zakoupené herní konzoli, fotokurz k zakoupené zrcadlovce).
  • Pravděpodobně budou nákup opakovat. Příkladem takového typu uživatelů jsou majitelé domácích mazlíčků, kteří jim pravidelně kupují krmivo nebo uživatelé kontaktních čoček.
  • Navštívili Váš informační web a nyní jim chcete nabídnout váš hlavní produkt či službu.
  • Použili časově omezenou bezplatnou verzi vašeho produktu/služby a Vy jim chcete nabídnout plnou, placenou verzi.

Retargetingové seznamy

Skupiny uživatelů, kteří navštívili konkrétní stránky a na které chcete zacílit svou reklamu, se v Skliku nazývají retargetingové seznamy. Vytváření seznamu probíhá pomocí definování URL, která uživatelé navštívili. Tato definice může být velice jednoduchá, např. typu zahrň do seznamu návštěvníky, kteří navštívili URL, jež obsahuje řetězec „lcd-televizory“, ale podmínky je možné i kombinovat a navzájem omezovat. Více o vytváření retargetingových seznamů a jejich kombinací naleznete v naší nápovědě.

Přiřazení seznamů sestavám

Pokud již máte vytvořené seznamy, podívejte se do některé z reklamních sestav na vašem účtu. Objevila se u ní nová záložka Retargeting, kde dané sestavě můžete seznamy či jejich kombinace přiřadit. Inzeráty ze sestavy se pak budou v obsahové síti zobrazovat právě těm uživatelům, kteří do některého ze seznamů patří. Více o práci s retargetingovými seznamy v reklamních sestavách naleznete v naší nápovědě.

Nesnažte se uživatele uštvat

Ve volbě „Nastavení sestavy“ můžete nyní kromě CPC zvolit, kolikrát za den se má inzerát maximálně zobrazit jednomu uživateli. Výchozí hodnota počtu zobrazení jednomu uživateli za den je 30 a maximální hodnota je 50. Doporučujeme velmi pečlivě zvážit, jakou hodnotu stanovíte, protože v případě retargetingových inzerátů mohou někteří uživatelé vnímat časté zobrazování reklamy negativně.

Stejně tak velmi pečlivě zvažte délku období, po které budete na uživatele cílit a snažte se seznamy vždy omezovat podmínkou nákupu (tzn. nenabízet uživateli zboží, které už si zakoupil). Berte v úvahu, jak dlouho vaši zákazníci zboží vybírají. Např. u běžného spotřebního zboží zpravidla postačuje zobrazování po dobu 14 dní. Pokud stanovíte obě hodnoty příliš vysoké, mohou vám výsledky snižovat rank kampaní.

Kombinování Retargetingu a ostatních typů cílení

Reklamy Sklik Retargeting se zobrazují pouze v obsahové síti Sklik. Retargeting se s ostatními typy cílení prozatím nekombinuje a jiné typy cílení tedy nefungují jako omezující podmínka. Můžete si jiné typy cílení u sestavy přiřazené retargetingovému seznamu / kombinaci nastavit (např. klíčová slova, umístění) nicméně na zobrazení retargetingových inzerátů v obsahové síti nebudou mít vliv.

Napište nám své připomínky

K Retargetingu se na našem blogu ještě určitě vrátíme a již v této chvíli můžeme říct, že pracujeme na jeho vylepšení. Věříme, že díky této funkci vám opět dokážeme přivést spoustu nových zákazníků. Budeme rádi, pokud se s námi o své zkušenosti s touto funkcí podělíte prostřednictvím formuláře zpětné vazby v inzerentském rozhraní.

Další informace o Retargetingu naleznete v naší nápovědě.

Za celý tým Skliku Tomáš Kovařík a David Velechovský

Komentáře

  1. Lukáš Krejča

    Určitě super, jsem zvědav na výkon. Jen mě zaráží, že nejde vyloučit URL, inzerent může mít důvody, proč na některém webu nechce inzerovat, ať už z hlediska výkonu nebo třeba nevhodnosti webu.

  2. Tomáš Kovařík

    Dobrý den, děkujeme za reakci. Na kombinacích s ostatními typy cílení (v tomto případě s vyloučením umístění) budeme nadále pracovat.

  3. Petr Halík

    Krásná práce! Asi bych někde našel odpověď, ale jen ujištění. V remarketingové kampani poběží jak bannerové tak textové formáty reklamy? Takže pro maximální zásah je samozřejmě dobré pustit všechny…platí to?

    Děkuji moc

  4. Tomáš Kovařík

    Dobrý den, děkujeme :)

    Ano, pro Retargeting je možné využít jak grafické tak textové formáty inzerce.

  5. Milan

    Výborná zpráva, dovolím si dva dotazy:

    1) jakou min. velikost musí mít seznam
    2) pravidlo pro url – bere se v potaz cela url adrsa? Tedy vcetne #kotvy nebo ?&parametrů?

    Díky

  6. Tomáš Kovařík

    Dobrý den, minimální velikost seznamu pro výdej reklamy je 100 uživatelů.V potaz se bere celá adresa (resp. jakýkoli znakový řetězec, pokud je obsažen v URL a je součástí podmínky seznamu).

  7. Jiří

    Dobrý den, můj dotaz se týká remarketingu v případě erotických pomůcek. V návaznosti na vaši připravovanou změnu resp. otevření možnosti inzerovat i na erotické pomůcky. Bude možné také zobrazovat reklamy na erotické pomůcky i uživatelům, kteří navštívili online sexshop? Nebo zobecním dotaz – jaké bude omezení v případě remarketingu. Díky

  8. Lukáš Krejča

    Co by také pomohlo, je využití již nasazených kódů pro měření konverzí, tj. možnost vytvářet seznamy z uživatelů, kteří splnili konverzi, to by také výrazně usnadnilo práci.

  9. Tomáš Kovařík

    Dobrý den, využití konverzního kódu je jedna z „fičur“, které letos plánujeme.

    Petr M: Díky, snažíme se .)

  10. Radek Vilimovský

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat v jakém tvaru používat URL adresu v případě, že chci použít možnost je rovno ne pouze obsahuje. Zkoušel jsem s doménou i bez domény a bohužel nefungovalo. Takže aktuálně používám obsahuje. Děkuji

  11. Petr Dvořák

    V AdWords nám remarketing funguje hodně dobře i když si myslím, že jsou stále mezery ve vyladění kampaně ve vyhledávání. Rád vyzkouším i retargeting, ale pořád věřím, že bez dobré kampaně ve vyhledávání se v PPC neobejdeme.

  12. Tomáš Kovařík

    Radek Vilimovský: Dobrý den, zašlete nám prosím na adresu sklik@firma.seznam.cz název účtu a prověříme.

    Petr Dvořák: Určitě. Retargeting je určen pro zvýšení přesnosti cílení v obsahové síti.

  13. Tomáš Kovařík

    Ondřej Bejček: Dobrý den, to by byla určitě hezká funkce, nicméně nepředpokládám že by ji Google plánoval implementovat :)

  14. Peter koloman

    V jakém tvaru používat URL adresu v případě, že chci použít možnost je rovno ne pouze obsahuje. Zkoušel jsem s doménou i bez domény a bohužel nefungovalo :(

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *