Redukce reklamních ploch v obsahové síti – aktualizováno

Od 4. srpna 2014 se v Skliku změní formáty reklamních ploch v obsahové síti a tedy i podporované rozměry grafické reklamy.

Podporované rozměry v inzerentském rozhraní V Skliku se již delší dobu věnujeme novým funkcím pro obsahovou síť. Určitě si vzpomenete na retargeting, cílení na zařízení a pracujeme i na dalších vylepšeních, která vám postupně představíme později. Věnovali jsme se také analýze výkonnosti jednotlivých reklamních formátů. Z poznatků o využívání jednotlivých formátů inzerenty i partnery, jejich výkonu i konverzí, jsme získali informace, na základě kterých jsme se rozhodli snížit počet podporovaných formátů v obsahové síti Skliku. Slibujeme si od tohoto kroku především zásadní zjednodušení vytváření bannerů na straně inzerentů a snadnější testování výkonnosti reklamních ploch na straně partnerských webů.

Podporované formáty po 4. srpnu

Od 4. srpna 2014 budou v Skliku podporovány pouze následující rozměry bannerů a reklamních jednotek v obsahové síti.

  • Svislé formáty
    • 160×600
    • 300×600 – nově vzniklý formát
  • Kostky
    • 250×250
    • 300×300
  • Vodorovné formáty
    • 300×250
    • 320×100 – nově vzniklý formát
    • 336×280
    • 468×60
    • 468×282
    • 600×190
    • 728×90
    • 930×180 – nově vzniklý formát
    • 970×310 – nově vzniklý formát

Provedení změny pro inzerenty

Od této chvíle je již možné do Skliku nahrávat nové rozměry bannerů, jsou označeny výše a stále je ještě možné, až do 31. července, do Skliku nahrávat a používat bannery, které nebudou nadále podporovány. Jejich seznam najdete v závěru článku. Nepodporované formáty bannerů budou i nadále aktivní a budou se zobrazovat v obsahové síti Skliku, ale již nebude možné vytvořit nový banner s tímtéž rozměrem. Aktualizovali jsme stránku s podporovanými formáty grafické reklamy v nápovědě.

Provedení změny pro partnery

Vytvořené reklamní jednotky v nadále nepodporovaných formátech budou i nadále zobrazovat textové inzeráty i bannery, které byly do Skliku vloženy před 4. srpnem 2014, ale je předpoklad, že takových bannerů bude postupně ubývat a doporučujeme tedy partnerům přechod na rozměry reklamních jednotek, které uvádíme výše. Od této chvíle není možné v partnerském rozhraní vytvářet reklamní jednotky s rozměry, které budou zrušeny od 4. srpna. Upravili jsme také stránku s šablonami reklamních formátů v nápovědě.

Seznam zrušených formátů

Tyto formáty grafické reklamy nebudou v Skliku podporovány po 4. srpnu 2014: 120×600, 120×240, 125×125, 200×300, 200×400, 234×60, 300×50, 300×200, 400×250, 400×280, 468×80, 468×250, 728×100, 950×90, 950×100. Věříme, že popsaná změna bude mít pozitivní dopad na obsahovou síť Skliku, protože nám zároveň otevírá cestu k dalším úpravám a vylepšením, připravovaných pro tento reklamní prostor.

Aktualizace článku 4. srpna

Redukci ploch byla provedena odle výše uvedeného plánu v odpoledních hodinách.

Za celý tým Skliku Jirka Chomát.

Komentáře

  1. Honza

    Díky za informaci. Proč ze sestavy vypadl často využívaný formát skyscraperu 120×600? Nebyl dostatečně výkonný?

  2. Josef Nádběla

    No… Sklik je prima služba, říkal jsem si, co se asi může pokazit… A teď zjišťuji, že většina bannerů, které používám, bude zrušena. Budu tomu muset věnovat čas a přehodnotit. Naopak mi v nabídce chyběl banner šířka 1000px x třeba 150 px. Vždyť dneska už mají lidi velké monitory, chybí tady větší formáty i co se týká vertikálního zobrazení vedle článku. Podobnou ztrátu času i peněz teď zažijí inzerenti, kteří zaúkolují grafiky, aby nahradili bannery stávajících neaktuálních rozměrů za rozměry aktuální. Na jednu stranu dáváte lidem práci, což je při armádě nezaměstnaných nejspíš dobré, ale na druhou stranu… zbytečné. Toť můj názor.

  3. Josef Nádběla

    Ještě poznámka – Souhrn – Souhrn Kanálů – Počet zobrazení zón – nefunguje vám třídění. Mohli byste to spravit? Předem díky.

  4. Roman

    Vyřadíte mi pouze 950×100 a 728×100, které mi budou nejvíce chybět :(
    Ach…

  5. Daniel Krajánek

    Dobrý den Pavle, doporučuji nahradit plochou 160×600.

  6. Ladislav

    Dobrý den,

    fíha, to mám štěstí. Polovina, co používám je na seznamu vyřazených. Jsou dvě možnosti, buď to upravím pro jiný rozměr a nebo vyřadím. Teď se musím rozhodnout, co je pro mne výhodnější :-). I tak na to budu muset myslet. Jak se to tedy bude chovat, když budou stále aktivní? Díky.

  7. Daniel

    Takže v létě místo odpočinku budu přepracovávat stránku tak, aby se mi tam vešli pouze podporované formáty. Jsem myslel, že mi tam ta stávající šablona chvíli vydrží ;)

  8. Daniel Krajánek

    Dobrý den, Ladislave, nepodporované formáty budou postupně klesat na výkonu. Doporučuji investovat čas a plochy vyměnit.

  9. Daniel Krajánek

    Dobrý den, Josefe, formáty jsme volili mimo jiné tak, aby mohli inzerenti v Skliku používat již existující bannery, které používají v jiných reklamních systémech. Na zmíněných velkých monitorech vyniknou například plochy 300×600, 930×180 a 970×310. Věřím, že se Vám výměna vyplatí.

  10. Pedro

    Noo, konečně jste se k tomu dostali :-) přišlo mi vážně nesmyslné mít tolik rozměrů a polovina z toho za moc nestála, až jsem se rozhodl že zkusím přejít ke Googlu, což se celkem vyplatilo… Ale možná dám zas šanci Skliku ;-)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *