Produktové inzeráty

Seznam.cz integroval nabídky eshopů na stránku s výsledky vyhledávání. S nabídkami je nyní zacházeno stejně jako s inzeráty Skliku. Tímto vylepšením chceme zkrátit cestu našich uživatelů k cíli jejich hledání a usnadnit jim tak pohyb po internetu. Produktové inzeráty, jak se tento typ inzerce bude nazývat, zároveň zjednoduší inzerci v Skliku tím, že využíváme jejich stávající nabídkový feed pro Zboží.cz a nastavení je tedy přesné i snadné.

Zde odpovídáme na vše, o čem si myslíme, že by vás mohlo zajímat.

Kde budou Produktové inzeráty umístěny, kolik jich bude a jak budou vypadat?

Nabídky jsou umístěny vpravo nahoře vedle TOP pozic Skliku. Můžete se setkat s variantou 3 a 6 nabídek na jedné stránce. V rámci testovacího provozu budeme měřit a ladit tak, abychom do budoucna dosáhli optimálního výkonu pro uživatele i inzerenty. Jiné umístění zatím neplánujeme.

Náhled produktových inzerátů ve vyhledávání na Seznam.cz

Jak zajistím, aby se mi nabídky mezi výsledky Skliku zobrazovaly?

Nejprve bude potřeba propojit váš účet v Skliku s aktivním účtem na Zboží.cz. Pro toto propojení je vytvořená v Skliku funkce Propojení se Zboží.cz v záložce Nástroje.

Po propojení účtů bude možné v sestavách vytvořit jednu nebo více Produktových skupin, které budou filtrem nad zbožovým feedem. Budete tedy moci ovlivnit, které produkty mají být pomocí produktových inzerátů inzerované. Můžete např. inzerovat jen vybrané kategorie a zároveň jen ty produkty, které jsou aktuálně na skladě.

Produkty, které po aktualizaci feedu přestanou splňovat vybrané parametry, přestanou být inzerované a naopak automaticky začnou být inzerované produkty nové splňující tyto parametry. Samozřejmostí je kontrola pomocí nastavené maximální ceny za proklik i denního rozpočtu.

image00
image01

Jak často se budou Produktové inzeráty zobrazovat?

V testovacím režimu budeme zobrazovat produktové inzeráty pouze pro část uživatelských dotazů. Podíl se může v průběhu testu měnit.

Jaká bude cena prokliku na Produktové inzeráty?

Cena bude stanovena na základě vzájemné aukce jednotlivých nabídek. Do aukce vstupuje i kvalita a nastavené maximální CPC okolní inzerce Skliku. Platí stávající pravidla Skliku o tom, že reálná cena za proklik nikdy nepřekročí vámi nastavenou maximální cenu za proklik.

Feed ve Zboží.cz už mám, bude na něm potřeba něco měnit?

Vše zálezí na tom, jak kvalitní data ve feedu máte. Podle toho pak budete moci upravovat své cenové nabídky. Feed bude možné v administračním rozhraní rozdělit podle stávajících atributů a jejich kombinací.

Výrobce <MANUFACTURER>
Kategorie <CATEGORYTEXT>
Brand <BRAND>
Dostupnost <DELIVERY_DATE>

Mezi stávající atributy si pak můžete přidat další 2 nové.
Štítek 1 <CUSTOM_LABEL_0>
Štítek 2 <CUSTOM_LABEL_1>

Obsah těchto atributů je volitelný a můžete jej využít pro libovolné hodnoty, např. maržovou skupinu. Jako parametr lze použít i atribut Cena <PRICE_VAT> s níž se pracuje jako s podmínkou. Nelze však inzerovat konkrétní produkt.

Kdy se můžeme na reklamy s produktovými informacemi těšit v ostrém provozu?

Ostré spuštění Produktových inzerátů a tedy i zpřístupnění v rozhraní Skliku pro všechny uživatele je stanoveno na 15. 10. 2015. V průběhu testování se zaměříme na to, aby Produktové inzeráty plně fungovaly z pohledu inzerentů i uživatelů vyhledávání Seznam.cz.

Bude možné se někde do testu přihlásit?

Z důvodu rovnoměrného pokrytí segmentů nebudem test rozšiřovat o další inzerenty. Není tedy možné se prozatím do testu hlásit.

Jaký bude vliv na výkon mých kampaní na Zboží.cz?

Jak jsme zmínili výše – naším cílem je zkracovat cestu uživatelů Seznamu a vzhledem k tomu, že část návštěvnosti půjde pomocí produktových reklam přímo na web inzerenta, očekáváme, že návštěvnost webů našich inzerentů ze zdroje Zboží.cz může klesnout na úkor nárůstu návštěvnosti z Skliku.

Nenašli jste odpověď na vaši otázku? Neváhejte se nás zeptat níže v diskuzi.

Za celý tým Skliku Zdeněk Karotka Philipp a David Velechovský

Komentáře

  1. Robert Štípek

    Bude s tim i ‚agenturni‘ rozhrani pro spravce vice uctu s prehledem vsech spravovanych feedu?
    Bude videt stav a kvalita feedů a s nimi i navrhy na reseni nedostatku?
    Bude ke sprave feedu.pristup správců kampaní nebo nám klienti budou muset dat sva hesla?
    Je mozne.ziskat alespon pristup administratora do zbozi.cz?
    Bude nutne se vzdy prihlasovat a odhlasovat.pro praci ve zbozi nebo s jednim loginem bude vstup.ke vsem pripojenym uctum ve zbozi? (Viz obdoba.agenturniho uctu)

    Vse vyse uvedene je v AdWords vyreseno. Bude i v Skliku? Nebo.nam klient pripoji feed do Skliku a.tim nase kontrola a moznosti správy nad feedem skonci?

  2. David Velechovský, Sklik.cz

    Ahoj Roberte, díky za dotazy.

    Obecně – chtěli jsme tuto funkci e-shopům zpřístupnit tak, aby byli schopní naplno vytěžit vánoční sezónu. V první fázi je tedy funkcionalita omezená s tím, že už na základě zpětné vazby od zařazených betatesterů intenzivně pracujeme na funkcích, které jim nejvíce pomohou kampaně nastavovat efektivněji.

    Konkrétně:
    Agenturní rozhraní – zatím není k dispozici
    Stav a kvalita feedů – Sklik pracuje s feedy Zboží.cz, kde k nim jsou podrobnější informace
    Propojení účtů – protože účty ve Zboží.cz a Skliku mohou být různé, je třeba v Skliku zadat účet i heslo na Zboží, čili součinnost klienta je jednorázově nutná, stejně jako třeba v případě nasazení konverzních kódů na web
    Admin přístup Zboží.cz – zatím není k dispozici
    Přihlašování – co se týče přístupových práv do Zboží.cz, v tuto chvíli se nic nemění

    Naplno teď na vylepšeních pracujeme. Díky předem za trpělivost.

    Hezký den, D.

  3. Pan Mergado

    Gratuluji celému Sklik týmu!

    Mohli byste být prosím chlapci konkrétnější ohledně procesů zpracování dat a propojení Zboží.cz a Skliku? Zboží má své updaty a vůbec četnost importu dat a jeho zpracování, které se nakonec projeví na frontendu koncovým uživatelům. Stačí mi stručné povrchní info, například kolik času zabere, než se změny v XML e-shopu projeví v produktových reklamách Skliku. Případně co dalšího je k tomu dobré vědět.

    Děkuji.

  4. David Velechovský, Sklik.cz

    Zdravím pana Mergada,

    aktualizace PI se děje v řádu jednotek minut od stažení aktuálního feedu službou Zboží.cz, na které jsou PI vázané. Čas stažení lze ověřit tam. Podrobnější info případně mailem. Stačí takto?

    D.

  5. Pavel Buroň

    Dobrý den,
    1. Musí být Sklik a zbozi.cz nastaven na stejnou peněženku?
    2. Kredit se bude odečítat z Skliku nebo ze zbozi.cz?

  6. David Velechovský, Sklik.cz

    Dobrý den Pavle,

    1. Nemusí.
    2. Zboží.cz u Produktových inzerátů slouží pouze jako zdroj dat, veškeré nastavení a fakturace probíhá skrze účet v Skliku.

    D.

  7. Ondřej Panuška

    Dobrý den,
    jen dotaz, jestli ještě v betě uvidíme u Produktových inzerátů klíčová slova, která je spouští?
    díky za odpověď.
    O.

  8. Zdenek Philipp

    Dobrý den,
    u Produktových inzerátů nejsou klíčová slova, hledání probíbá fulltextově a navzájem se hodnotí relevance nabídky obsažené ve feedů a hledaného dotazu.

  9. Matej

    Ahoj do Seznamu, prosím můžete mi pomoci, kde najdu statistiky za produktové inzeráty v GA? Mám zapnutý autotaging a nemohu dohledat. Slyšel jsem fámu, že to nejde. Díky za vysvětlnení. ML

  10. Jirka Chomát

    Dobrý den, napište mi, prosím, na email jiri.chomat@firma.seznam.cz o jaký jde účet v Skliku a kampaň. Automatické tagování prozatím nefunguje pro PI, ale pracujeme na tom, aby ve chvíli ostrého spuštění fukční bylo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *