Produktové inzeráty v Skliku nyní pro všechny e-shopy

19. října 2015

Jsme rádi, že můžeme Produktové inzeráty, měsíc od oznámeného spuštěnív Skliku v uzavřeném testu, dát k dispozici všem e-shopům. Věříme, že vám tak přinášíme další nástroj, jak získat z Skliku na letošní Vánoce nové tržby.

Jak fungují Produktové inzeráty

Produktové inzeráty jsou nový typ kampaní v Skliku. Jako zdroj dat využívají databázi Zboží.cz. Zobrazují se vedle top pozic Skliku a uživatelům zkracují cestu k cíli tím, že jej směřují rovnou na inzerovaný produkt. Díky propojení se Zboží.cz jsou produkty vždy aktuální a není tak nutné zadávat klíčová slova a psát inzeráty – jejich nastavení je snadné.

Produktové inzeráty

Co jsme za poslední týdny vylepšili

  • Upravili jsme aukční model tak, aby byla inzerce pro inzerenty výhodnější. Nyní více reflektuje reálnou konkurenci.
  • Omezili jsme počet zobrazení inzerátů jednoho inzerenta na 4 produkty a s počtem budeme dále experimentovat
  • Umíme zobrazovat Produktové inzeráty s jedním, dvěma, třemi a šesti produkty.
  • Drobně jsme vyladili grafiku, aby inzeráty lépe vypadaly.
  • Zlepšili jsme relevanci k hledanému dotazu
  • V nabídkách plně podporujeme autotagging.
  • Na základě zpětné vazby od našich testerů jsme upravili další drobné věci a máme plány, jakým směrem chceme Produktové inzeráty rozvíjet dál. Děkujeme!

Na čem ještě pracujeme

  • Podporu produktových skupin v importu a exportu
  • Podpora ve statistických reportech. Prozatím doporučujeme udělat více produktových skupin a věnovat Produktovým inzerátům novou kampaň.
  • Přehled vyhledávacích dotazů, na které se vydala produktová skupina stejně jako u klíčových slov
  • Vylučující slova Produktové skupiny
  • Relevance – produktové inzeráty chceme zobrazovat pouze na dotazy, na kterých budou mít pro uživatele největší přínos. U obecnějších dotazů odkážeme na službu Zboží.cz, kde si mohou vybrat nerozhodnutí uživatelé.

Produktové inzeráty se ode dnešního dne mohou zobrazit na cca ¾ uživatelských dotazů. Uživatelskou zpětnou vazbu a zájem inzerentů budeme průběžně vyhodnocovat.

Podrobné informace o nastavení a fungování Produktových inzerátů najdete v nápovědě Skliku. Informace o nepovoleném obsahu naleznete zde.

Doporučení pro maximální výkon

  • Kritériem pro zobrazení produktového inzerátu je stejně jako u klasických textových inzerátů maximální cena za proklik, CTR a relevance. Relevance u Produktových inzerátů zohledňuje nakolik uživatelský dotaz odpovídá produktu ve feedu. Pokud nevyužíváte všechny parametry feedu, třeba categorytext, doporučujeme feed pro lepší výkon vylepšit.
  • Strukturujte kampaň do více produktových skupin, nepoužívejte jen “vše skladem”. Budete mít lepší přehled o výkonu skupiny a budete moci moci skupiny posilovat nebo utlumovat pomocí úpravy cenové nabídky dle jejího výkonu.
  • Využijte všechny podporované parametry feedu. Pokud budete mít v customlabelech informace o akcích, typu produktu, informace, zda se jedná o bestseller, apod., budete moci kampaně ještě lépe segmentovat.

V případě dotazů nebo podnětů nám neváhejte napsat prostřednictvím komentářů pod článkem nebo formuláře pro zpětnou vazbu.

Za celý tým Skliku David Velechovský a Zdeněk Karotka Philipp

Sdílet na sítích