Produktové inzeráty v Skliku nyní pro všechny e-shopy

Jsme rádi, že můžeme Produktové inzeráty, měsíc od oznámeného spuštěnív Skliku v uzavřeném testu, dát k dispozici všem e-shopům. Věříme, že vám tak přinášíme další nástroj, jak získat z Skliku na letošní Vánoce nové tržby.


Jak fungují Produktové inzeráty

Produktové inzeráty jsou nový typ kampaní v Skliku. Jako zdroj dat využívají databázi Zboží.cz. Zobrazují se vedle top pozic Skliku a uživatelům zkracují cestu k cíli tím, že jej směřují rovnou na inzerovaný produkt. Díky propojení se Zboží.cz jsou produkty vždy aktuální a není tak nutné zadávat klíčová slova a psát inzeráty – jejich nastavení je snadné.

Produktové inzeráty

Co jsme za poslední týdny vylepšili

  • Upravili jsme aukční model tak, aby byla inzerce pro inzerenty výhodnější. Nyní více reflektuje reálnou konkurenci.
  • Omezili jsme počet zobrazení inzerátů jednoho inzerenta na 4 produkty a s počtem budeme dále experimentovat
  • Umíme zobrazovat Produktové inzeráty s jedním, dvěma, třemi a šesti produkty.
  • Drobně jsme vyladili grafiku, aby inzeráty lépe vypadaly.
  • Zlepšili jsme relevanci k hledanému dotazu
  • V nabídkách plně podporujeme autotagging.
  • Na základě zpětné vazby od našich testerů jsme upravili další drobné věci a máme plány, jakým směrem chceme Produktové inzeráty rozvíjet dál. Děkujeme!

Na čem ještě pracujeme

  • Podporu produktových skupin v importu a exportu
  • Podpora ve statistických reportech. Prozatím doporučujeme udělat více produktových skupin a věnovat Produktovým inzerátům novou kampaň.
  • Přehled vyhledávacích dotazů, na které se vydala produktová skupina stejně jako u klíčových slov
  • Vylučující slova Produktové skupiny
  • Relevance – produktové inzeráty chceme zobrazovat pouze na dotazy, na kterých budou mít pro uživatele největší přínos. U obecnějších dotazů odkážeme na službu Zboží.cz, kde si mohou vybrat nerozhodnutí uživatelé.

Produktové inzeráty se ode dnešního dne mohou zobrazit na cca ¾ uživatelských dotazů. Uživatelskou zpětnou vazbu a zájem inzerentů budeme průběžně vyhodnocovat.

Podrobné informace o nastavení a fungování Produktových inzerátů najdete v nápovědě Skliku. Informace o nepovoleném obsahu naleznete zde.

Doporučení pro maximální výkon

  • Kritériem pro zobrazení produktového inzerátu je stejně jako u klasických textových inzerátů maximální cena za proklik, CTR a relevance. Relevance u Produktových inzerátů zohledňuje nakolik uživatelský dotaz odpovídá produktu ve feedu. Pokud nevyužíváte všechny parametry feedu, třeba categorytext, doporučujeme feed pro lepší výkon vylepšit.
  • Strukturujte kampaň do více produktových skupin, nepoužívejte jen “vše skladem”. Budete mít lepší přehled o výkonu skupiny a budete moci moci skupiny posilovat nebo utlumovat pomocí úpravy cenové nabídky dle jejího výkonu.
  • Využijte všechny podporované parametry feedu. Pokud budete mít v customlabelech informace o akcích, typu produktu, informace, zda se jedná o bestseller, apod., budete moci kampaně ještě lépe segmentovat.

V případě dotazů nebo podnětů nám neváhejte napsat prostřednictvím komentářů pod článkem nebo formuláře pro zpětnou vazbu.

Za celý tým Skliku David Velechovský a Zdeněk Karotka Philipp

Komentáře

  1. Petr Myšák

    Dobrý den, dobrý počin! Jde nějak ovlivnit na jaká slova se bude co zobrazovat? Případně by na tom chtělo zapracovat. Například zde při hledání „sprchový masážní panel“ jsou první 4 místa mimo a až 5-6 je masážní panel http://prntscr.com/8u1g9w

  2. Karotka

    Dobrý den,
    všechny produkty, které vidíte mají v nazvu slovo sprchový i masážní i panel. Titulek, který vidíte je zkrácený.

    S pozdravem Zdeněk Philipp

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *