Nástroj ppcHIT je pro všechny

Již několik měsíců pro vás připravujeme nástroj ppcHIT, který je určen k automatizované tvorbě sestav, klíčových slov a textových inzerátů z XML zdroje. Nyní jej nabízíme přepracovaný volně k dispozici pro použití v Skliku.

Nástroj ppcHIT

S čím vám ppcHIT pomůže?

ppcHIT je mocný nástroj, pomocí něhož můžete vytvořit rozsáhlé nebo naopak velmi úzce cílené produktové kampaně během pár minut. Následně je můžete na pár kliknutí exportovat do Skliku a následně nechat aktualizovat již automaticky systémem.

Pro využití ppcHITu je třeba mít k dispozici XML feed. Právě svázání s “živým” feedem zajistí, že budete své potenciální zákazníky oslovovat vždy jen s produkty, které jsou ve feedu a které splňují všechny vámi stanovené podmínky. Např. že jsou skladem, jsou z kategorie vestavných lednic a cena produktu je nad 5 000 Kč. Změna dostupnosti nebo pokles ceny v takovém případě způsobí, že se inzerce produktu pozastaví.

V krátkosti výhody ppcHITu

  • Vždy aktuální produkty – systém sám přidá nové, pozastaví neaktuální. Frekvenci aktualizací si volíte vy.
  • Podpora libovolného feedu – Zboží.cz, Heureka, feedu cestovní kanceláře, slevového serveru, libovolného XML feedu vytvořeného klidně jen pro potřeby ppcHITu.
  • Velmi přesný výběr produktů – chcete vybrat dle 4 podmínek? Není problém.
  • Široké možnosti úprav parametrů v textech inzerátů i klíčových slovech – odstranění speciálních znaků, oříznutí slov od určitého počtu, najdi & nahraď, malá písmena, první písmeno velké, odstranění předložek, oříznutí textu před/za vybraným znakem a spousta dalších. Vše je intuitivní.
  • Počet exportovaných položek vidíte přehledně na grafech.
  • Pro zkušené uživatele možnost využití regulárních výrazů.
  • Podpora ochranných známek vč. možnosti nastavení, jak se k nim má systém při exportu chovat.

Co je nového?

Celý nástroj jsme museli hodně upravit a přenést do prostředí Skliku, to nám chvíli trvalo. Mezitím jsme pracovali na vylepšeních, které již delší dobu využíváme interně a s testováním nám pomáhalo i množství externích testerů – moc jim tímto děkujeme.

Výsledkem je aplikace, která obsahuje na úvodní stránce přehled obchodů s uvedením statistik změn, které nástroj v čase ve vašich kampaních provedl. Totéž, podrobněji podle exportů, lze vidět přímo v detailu jednotlivých obchodů.

Doporučení pro maximální výkon

  • Využijte více různých exportů a strukturujte je logicky. Jediný export “vše skladem” sice nastavíte rychle, ale budete mít pro veškerý sortiment totožnou šablonu inzerátu. Doporučujeme rozdělení dle hlavních kategorií webu a případně i dle ceny z důvodu různých marží.
  • Klíčové slovo vytvořené jen z parametru productname je sice velmi přesné, ale kampaň jen s přesnými názvy produktů bude mít zpravidla mizivý objem zobrazení. Doporučujeme přidat další varianty slov s odstraněnými nealfanumerickými a jinými nestandardními znaky, dárky (třeba pomocí oříznutí všeho za znakem +) a varianty s nižším počtem slov, třeba 1 – 4 nebo 1 – 3. Nemusíte řešit zmenšení písmen v klíčových slovech, ta zmenší ppcHIT před exportem sám.
  • Vylepšete si feed třeba o volitelné položky ze Zboží.cz a segmentujte tak své kampaně chytřeji. Pokud je produkt v akci nebo jej máte označený jako bestseller, věnujte mu v produktových kampaních zvláštní péči.
  • Pozor na malá/Velká písmena v inzerátech. Ty musí splňovat příslušná pravidla pro inzeráty. Pokud nejste schopní zajistit, aby nebyla velká písmena tam, kde být dle pravidel Skliku nemohou, vložte do proměnných změnu na písmena malá.
  • V kampaních připravených pomocí ppcHITu nezapomeňte zadat (v rozhraní Skliku) alespoň 4 unikátní Sklik Odkazy na úrovni kampaně. Po jejich přidání může míra prokliku kampaně vzrůst třeba o 32 %.

Nápověda

Použití nástroje vyžaduje určitou zručnost a zkušenost z práce s množstvím dat. Je zde mnoho nastavení, pro mnoho různých typů feedů, které umíme ppcHITem zpracovat, proto jsme pro vás připravili obsáhlou nápovědu:

Pokud jste nenašli odpověď na svůj dotaz v nápovědě, neváhejte se na nás obrátit přímo.

Export do Google AdWords

Spuštění ppcHITu pro AdWords plánujeme v říjnu. Cena za jednu položku bude 0,01 Kč. S tím, že položka je vytvoření + pozastavení + aktualizace libovolné entity (klíčové slovo, inzerát, sestava) v reklamním systému.

Věříme, že vám bude ppcHIT dobře sloužit a pomůže vám v letošní vánoční sezóně ke splnění vašich cílů.

Za Sklik tým David Velechovský a Jirka Chomát

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *