Podíl zobrazení, kvalita a návrh optimálního rozpočtu

Zlepšování výkonu kampaní je denní řehole, které většina inzerentů věnuje nemalou energii a čas. Bez dostatku informaci je to ovšem těžká úloha, proto jsme se rozhodli pootevřít vrátka do naší kuchyně a chybějící informace servírovat na stříbrném podnose každému, koho zajímají.

Dnes máme pro vás totiž spoustu novinek a troufám si říct, že pro všechny správce kampaní to jsou takové malé Vánoce. Nejdřive se podívejme na celkový pohled na novinky v rozhraní a dále vám je podrobněji představím.

Podíl zobrazení, kvalita a návrh rozpočtu

Moje kampaň se nezobrazuje pořád! Proč?!

Konečně budou mít na tuto otázku odpověď všichni inzerenti přímo ve svém rozhraní. Na obrázku níže vidíte tři nové sloupce, nyní nám jde především o dva: Podíl zobrazeníZtracená zobrazení – rozpočet.

Sloupec „Podíl zobrazení“

Ztracená zobrazení a kvalita

Metrika Podíl zobrazení informuje, v kolika procentech, ze sta možných, se kampaň zobrazila ve  vyhledávací síti Skliku. Pokud nad buňkou podržíte myš, tak se dozvíte podrobnější informace v podobě čtyř důvodů, díky kterým došlo k nezobrazování kampaně ve zvoleném období. Jsou to:

  • Rozpočet kampaně – inzeráty v této kampani nebyly zobrazeny, protože běh kampaně je ve sledovaném období omezen nízkým rozpočtem.
  • Časové plánování – inzeráty nebyly zobrazeny, protože kampaň má nastaveno omezení výdeje v některé hodiny nebo/a dny.
  • Relevance – některé inzeráty nebyly zobrazeny, protože mají na některé dotazy nízkou relevanci s hledaným dotazem.
  • Aukční rank – některé inzeráty nebyly zobrazeny, protože jejich součin CTR x CPC neodpovídá hranici pro zobrazení v aukci.

Jde tedy o maximum informací, které potřebujete k rozhodnutí, co se s vaší kampaní dělo a jak ji dále vylepšit. Nevíte? Nevadí, připravili jsme pro vás v nápovědě několik tipů, jak se zachovat v jednotlivých případech nezobrazování kampaně: jak snížit počet ztracených zobrazení.

Sloupec „Ztracená zobrazení – rozpočet“

Nyní se dostáváme k druhému novému sloupci z předchozího obrázku – Ztracená zobrazení – rozpočet. Tento sloupec naleznete pouze na stránce s přehledem všech kampaní a obsahuje ztracená zobrazení z důvodu nízkého rozpočtu. Seřazením kampaní dle tohoto sloupce získáte sestupně seřazený seznam kampaní, kterým je dobré věnovat pozornost, protože existují nevyužitá zobrazení. Tyto kampaně mají velmi nízký rozpočet a dochází u nich k tzv. optimalizaci denního rozpočtu.

Sloupec „Kvalita“

Posledním sloupcem je tzv. Kvalita, kterou naleznete u kampaní, sestav i klíčových slov. Jde o hodnocení od 1 do 10, kdy 10 je nejlepší hodnocení a 1 nejhorší.

Systém tuto hodnotu počítá tak, že ve všech aukcích, kterých se účastní vaše klíčová slova, zaznamenává, jakého hodnocení by dosáhlo vaše klíčové slovo v porovnání se všemi ostatními slovy účastnícími se téže aukce, pokud by v aukci nebyla přítomná finanční složka, ale pouze úspěšnost vašeho klíčového slova.

Na závěr

  • Všechny nové metriky jsou samozřejmě dostupné i ve statistických reportech.
  • Připomínáme, že tyto metriky jsou dostupné pouze za vyhledávací síť Skliku.
  • Podrobnější informacePodílu zobrazení, jeho složkám a Kvalitě naleznete v nápovědě Skliku.

Ještě nekončíme – „Návrh optimálního rozpočtu“

Návrh optimálního rozpočtu Byla by škoda výše uvedené informace dále nevyužít, a proto systém tyto informace ze ztracených zobrazení z důvodu nízkého rozpočtu dále využívá pro odhad optimálního rozpočtu.

U aktivních kampaní může systém zobrazit text Nízký rozpočet. Po najetí myši se zobrazí box s informacemi, o kolik zobrazení kampaň přišla během posledních sedmi dní inzerce (nemusí jít nutně o posledních sedm dní), kolik prokliků navíc mohla získat a návrh úpravy rozpočtu. Tuto informaci lze pochopitelně využít i pro adekvátní snížení cen za proklik v obsažených sestavách.

I zde platí, že návrh optimálního rozpočtu je nabízen pouze z informací, které systém nasbíral ve vyhledávací síti. Všechny zmíněné informace naleznete přehledně v naší nápovědě.

A nyní je to na vás

Věříme, že z těchto novinek budete skutečně nadšeni. Dveře do naší kuchyně jsou dokořán a je již pouze na vás jakým způsobem je využijete pro zlepšování kvality kampaní.

Za celý tým Skliku Jirka Chomát.

Komentáře

  1. Michal Štorkán

    Hmm, dobrý :)

    Chválím za přidání nových informací, je to opět velký krok dopředu :)

    Jen bych uvítal možnost si nastavit, které sloupce chci zobrazovat, protože i když mám si myslím dost velký monitor, tak se mi na celou šířku nevejdou všechny informace. Pro mě třeba sloupce „hodnota konverze“ a „PNO“ nereprezentují reálnou hodnotu, protože nelze zpětně změnit hodnotu konverze v případě, že je objednávka stornována, nezaplacena nebo nevyzvednuta. Takže bych si klidně ve svém rozhraní navolil, že tyto sloupce nechci a hned bych měl místo na podíl zobrazení a kvalitu :)

    Ale jsem hrozně rád, že se Sklik postupně mění k lepšímu, držím palce, ať nové funkce přibývají alespoň stejně rychlým tempem, jako dosud.

  2. Lukáš Oubrecht

    Návod jak víno. Nice neříkající jak to zlepšit. Mám 3200 zobrazení, ale ani jedno kliknutí. Žádný jednoduchý návod ani ovládání – příliš složité a nic neříkající údaje laikovi. Chci dostat zákazníky na své stránky a né si hrát s nějakejma hejblátkama na stránkách kterým nerozumím.

  3. Jirka Chomát Autor příspěvku

    Michale, dobrý den, vidím to naprosto stejně, že nám velmi chybí volitelné sloupce v rozhraní. Informací je v tabulkách opravdu hodně a omezit jejich počet by bylo často vhodné. Vydržte, prosím, i k tomuto cíli postupně směřujeme. Moc děkujeme za držení palců a za vaši přízeň.

    Dobrý den Lukáši, článek jsem nechtěl protahovat o optimalizační tipy a omezil jsem se pouze na popis novinek, ale přesto z článku odkazuji na návod, jak snížit počet ztracených zobrazení. Pokud mi na email jiri.chomat@firma.seznam.cz zašlete informace o svém účtu, tak se vám s kolegy poradím, co zlepšit.

  4. Pavel

    Ztracená zobrazení – super :o)
    Kvalita – z mého pohledu relativně zbytečné, ale pokud to někomu pomůže – ok

    Bohužel přidáním dalších sloupců z mého pohledu zásadně utrpěla přehlednost – těch sloupců je tam už prostě moc a pokud neexistuje možnost si počet sloupců nastavit (skrýt si ty, které pro mne nejsou důležité) – tak už to není moc uživatelsky příjemné…
    Že se na tom pracuje je fajn (v jakém časovém horizontu tedy můžeme očekávat výsledek???), ale efektivnější by asi bylo spustit to zároveň = přidat sloupce + zajistit možnost si počet sloupců nastavit.

  5. Jirka Chomát Autor příspěvku

    Dobrý den Pavle, jsem rád, že se vám líbí alespoň některé novinky, které jsme představili. Opravdu víme, že je sloupců v rozhraní příliš a na řešení pracujeme. Bohužel vám však nemohu, prozatím, nabídnout termín dokončení.

  6. Ludo Jmbrich

    Môžte prosím ešte vysvetliť bližšie ten výpočet kvality?

    Píšete:
    Systém tuto hodnotu počítá tak, že ve všech aukcích, kterých se účastní vaše klíčová slova, zaznamenává, jakého hodnocení by dosáhlo vaše klíčové slovo v porovnání se všemi ostatními slovy účastnícími se téže aukce, pokud by v aukci nebyla přítomná finanční složka, ale pouze úspěšnost vašeho klíčového slova.

    čo sa myslí tým, „akého hodnocení by dosáhlo vaše klíčové slovo v porovnání se všemi ostatními slovy účastnícími se téže aukce“

    čo vstupuje do toho hodnotenia? CTR, zhoda KW a url… ?

    Zaujímalo by ma čím je spôsobené to, že fráza vo frázovej zhode má kvalitu podstatne nižšiu ako tá istá fráza vo voľnej zhode, viď napr. http://i.imgur.com/G0VkOSo.png

  7. Zdenek Philipp

    Dobry den.
    Do hodnoceni vstupuji EC (z vaseho pohledu CTR jako zpetna vazba), cena a revelvance. Relevance je slozena ze spousty udaji, o kterych se nebudu rozepisovat, jednoduse se da napsat, ze se jedna o relevanci dostupnych informaci vzhledem k dotazu.
    Kw ve frazove muze mit zcela rozdilnou kvalitu proto, ze ma v aukci jinou konkurenci.

  8. Erik Havčo

    Takisto sa pripajam o blizsie vysvetlenia pravidla pri urcovani kvality klucoveho slova pretoze si myslim ze by ktomu mohol byt aj kludne cely clanok…

  9. Tomáš Hubík

    Bohužel musím konstatovat, že s-klik se po třech měsících jeví jako naprosto neúčinný pro mou cílovou skupinu – ženy od 40ti let, oblast Praha, Střední Čechy a Vysočina. Je pravda, že jsem do toho pilotně pustil jen 2000,-, ale očekával jsem alespoň nějaký efekt. U každé klientky zjišťuji zdroj informací. Byla to NULA! Zajímal by mne názor nebo zkušenost ostatních inzerentů – čas, výše investice, počet získaných klientů.
    Díky
    Tomáš

  10. Zdeněk

    Mám stejnou kampaň na Google Adwords a Skliku, hodnoty kvality jsou úplně někde jinde. Na Skliku v průměru 4 a na Google Adwords 9.5. Je to tím, že Vaše výpočty kvality jsou jiné? Nadají se ovlivnit kvalitou vstupní stránky? Udělal jsem maximálně relevantní vstupní stránku, tak aby kdokoli klikne, měl kvalitní výsledek. Znamená to, že jako správce kampaní a webu nejsem schopný tento faktor u Skliku ovlivnit i když je to ku prospěchu uživatele vašeho vyhledávače?

  11. Jirka Chomát Autor příspěvku

    Dobrý den Zdeňku, v Skliku se počítá kvalita zcela jiným způsobem než v AdWords, viz popis v tomto článku. I v Skliku má nějaký vliv kvalita vstupní stránky, ale nemá přímý vliv na číslo, které vidíte v našem rozhraní jako kvalitu. Jako správce kampaní jste především maximálně schopen ovlivnit relevanci vašeho inzerátu k dotazům uživatelů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *