Produktové inzeráty ještě více pod vaší kontrolou – aktualizace 4.3.2016

Na podzim, když jsme spouštěli Produktové inzeráty v otevřené beta verzi, bylo nám jasné, že na nich budeme ještě nějakou dobu pracovat. Další cenné podněty vzešly od vás. Nyní tedy přicházíme s další várkou vylepšení.

Vyhledávací dotazy produktové skupiny

Jedná se o stejnou statistiku jako je ta, na kterou jste již nějakou dobu zvyklí u klíčových slov.
Ke statistice se dostanete nově proklikem na název Produktové skupiny. Pro editaci produktové skupiny nově slouží “trychtýř”, který se zobrazí po přejetí myší přes název Produktové skupiny.

produkotve_skupiny_01

Ve statistice tedy najdete všechny dotazy, na které se zobrazily nabídky vybrané produktové skupiny.

produkotve_skupiny_02

Přehled o tom, na co se nabídky vašich Produktových inzerátů zobrazují, již máte. Jak s těmito údaji naložit? K tomu nově slouží vylučující slova.

Vylučující slova platí i pro produktové skupiny

Další novinkou pro optimalizaci výkonu vašich produktových kampaní je zapojení vylučujících slov. Vylučující slova fungují stejně tak, jako je znáte z vyhledávání.

Zobrazení na dotazy, které nejsou relevantní k vašemu předmětu podnikání, můžete vyloučit. Stejně tak dotazy, které sice prokliky nebo konverze přivádí, ale s podprůměrným výkonem. Po vyloučení podobných dotazů s nízkým výkonem je vhodné zvýšit ceny za proklik produktové skupiny, aby se na již relevantní dotazy dostala do více aukcí a přivedla vám více objednávek.

Na zlepšení relevance zobrazovaných nabídek produktových inzerátů budeme dále pracovat. Zlepšovat výkon svých Produktových inzerátů však můžete již teď i vy sami.

Statistické reporty na produktové skupiny

Abyste nemuseli pro přehled o výkonu Produktových inzerátů procházet sestavy se zadanými skupinami, zpřístupnili jsme vám nově produktové skupiny i do statistických reportů.

produkotve_skupiny_03

Export a import produktových skupin

Abychom vám práci s Produktovými inzeráty ještě více urychlili, připravili jsme podporu exportu a importu produktových skupin. Kampaně si můžete připravit v Excelu, AdWords Editoru nebo je přenášet z jednoho Sklik účtu na jiný pomocí exportu a následného importu. Navíc pokud v Google AdWords využíváte kampaně pro Google Nákupy, můžete je nyní snadno naimportovat do Skliku. Export z Skliku pak opětovně všechno nastavení produktových skupin přenese zpět. Testováno na AdWords Editoru verze 11.2.3.

produkotve_skupiny_04

Systém AdWords na rozdíl od Sklik nepracuje s dostupností a cenou. Pokud se tedy pokusíte importovat produktové inzeráty do AdWords Editoru s proměnnou Availability nebo Price, tak se import nepovede. Pokud tedy chcete pracovat s Editorem, tyto proměnné nepoužívejte a to i při vytváření produktových inzerátů v AdWords Editoru. Pokud k vytvoření produktových inzerátů použijete Editor, je nutné ručně doplnit sloupeček Zbozi.cz Shop a k němu příslušné ID viz. níže.

Pokud již máte produktové inzeráty v Skliku vytvořené a používáte v podmínkách dostupnost a cenu, doporučujeme pracovat výhradně za pomoci Excelu.
V tomto případě je funkční tento postup:

  1. Export PI z Skliku
  2. Otevřít PI v Excelu
  3. Udělat změny
  4. Uložit jako Text kódu Unicode (.txt)
  5. Zavřít Excel a kliknout na neukládat.
  6. Změnit koncovku souboru na .csv
  7. Udělat standardní import

Při vytváření zcela nové kampaně v Excelu můžeme doporučit strukturu z již exportované kampaně. Za XXXXX doplňte pouze své ID Shopu ze Zboží. Při importu je pro Sklik důležitý právě tento sloupec Zbozi.cz shop a účet mít již propojený ze zbožím.

pi_csv

Věříme, že tyto novinky práci s Produktovými inzeráty urychlují a zároveň vám dávají do rukou další nástroj ke zlepšení jejich výkonu.

Za celý tým Skliku David Velechovský a Zdeněk Karotka Philipp

Komentáře

  1. Martin Tomanek

    Přehled vyhledávacích dotazů je super! Půjde vylučovat zakliknutím daného nevyhovujícího dotazu, stejně jako je to u vyhledávání?

  2. Honza

    Bude k dispozici i možnost nastavení priority kampaní?

  3. David Kočí

    Jak tedy vyloučím dané slovo v přesné shodě? Nikde to tam nevidím.Děkuji

  4. Michal

    1) pokud využívám adwords editorr, tak ten zmenšuje písmena u jednotlivých parametrů – např pokud mám „brand“ – při následném importu se pak nespojí s tím, co je v Skliku
    2) tag dostupnost (availability) – bohužel se taky musí ručně doplnit, protože adwords jej nezná (ale to se ještě celkem dá…)
    3) komplet úpravy jsem prováděl jen v excelu – tzn formát souboru zůstal zachován, ale při následném importu mi to vše nahlásilo „duplicitní řádky“ a vůbec nic se do konta nenaimportovalo… :-(

  5. Stanislav Plecitý Autor příspěvku

    Michal – Dobrý den Michale, k naimportování by mělo dojít. Tuto situaci již řešíme. Zašlete nám případně více podrobností na email sklik@firma.seznam.cz. Děkujeme

    Honza – Dobrý den Honzo, možnost nastavení priorit kampaní neplánujeme. Děkujem za pochopení. Děkujeme

    David Kočí – Dobrý den Davide, vylučující slova fungují stejně tak, jako je znáte z vyhledávání. Hezký den

  6. Michal Vlach

    Dobry den,

    chtel jsem se zeptat, zda-li jdou v produktovych kampanich nejak jednoduse zkopirovat produktove skupiny do nove sestavy / zduplikovat sestavu ?

    Pokud clovek planuje vice sestav pouze s malicko odlisnymi parametry (napr. s vyuzitim vlastniho stitku), je vytvareni sestav o vicero kategoriich pomerne zdlouhavy proces …

    Dekuji a preji hodne uspechu v dalsim progresu :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *