5 tipů na last minute úpravy v PPC kampaních před Vánoci

10. prosince 2014

Do smažení kapra, zdobení stromečku a čekání na Ježíška zbývají už jen dva týdny. Vánoční sezóna je pro eshopy v plném proudu a stejně jako obchodní domy jsou i PPC kampaně na sváteční nápor připraveny od října. Přinášíme vám 5 tipů, co na poslední chvíli zkontrolovat a případně v rychlosti upravit, aby vám kampaně přinesly co nejvíce.

1) Kontrola rozpočtů

Před Vánocemi výrazně stoupá poptávka po zboží. Zkontrolujte čerpání jednotlivých kampaní, které v tomto období může častěji začít narážet na svůj denní limit. V případě, že kampaně ztrácí zobrazení z důvodů nízkých rozpočtů, je vhodné denní limity navýšit – objem konverzí stoupne, efektivita se nezmění. V případě, že nemůžete zvýšit rozpočty, snižte ceny za proklik. O efektivní optimalizaci rozpočtů se dočtete více v článku Jak v Skliku pracovat s rozpočty.

Jak poznáte ideální rozpočet u obsahových kampaní, kde nyní míru pokrytí nezobrazujeme? Pokud se částka, kterou kampaň vyčerpá, blíží výši denního limitu, kampaň má s velkou pravděpodobností rezervu a doporučujeme rozpočet navýšit – zvýší se objem konverzí, efektivita se nezmění.

vanoce_last_minute_graf_rozhrani

2) Rozšíření o vánoční klíčová slova

S Vánocemi roste i počet hledání dotazů typu – dárky pro muže, tipy na dárky apod. Nabízíte-li nový, široké veřejnosti dosud neznámý produkt, je to skvělá příležitost, jak ho nyní zviditelnit. U takto obecných a sezónních slov doporučujeme pozorně sledovat jejich výkon.

3) Konvertující klíčová slova

I dobře fungující kampaně mohou ukrývat klíčová slova, která konvertují nadprůměrně dobře, ale jsou na nižších bočních pozicích. Využijte jejich potenciál tím, že vytáhnete klíčová slova na TOP pozice, kde je objem prokliků a tím pádem i konverzí nejvyšší. Lepší pozice získáte buď zvýšením relevance nebo míry prokliku, ale v omezeném čase před Vánoci nejrychleji zvýšením ceny za proklik.

Vygenerujte si statistiku klíčových slov a zaměřte se pouze na slova konvertující na nižších pozicích.

vanoce_last_minute_statistic

Ze statistik lze vyčíst, která klíčová slova konvertovala i mimo TOP pozice. Při optimalizaci cen za proklik se zaměřte především na ně.

Navíc – setkáváme se s případy, že v účtech, kde specialisté pár týdnů obecně ceny za proklik neupravovali, pozice klíčových slov klesají a s ním i objem návštěvnosti a konverzí. I když efektivita neklesla. Neodsunula vás v posledních dnech někde zbytečně konkurence na méně viditelné a proklikávané pozice?

4) Sklik Odkazy

Sklik Odkazy výrazně zvětší prostor inzerátu a mají pozitivní vliv na CTR. Dle interních statistik Skliku se míra prokliku zvýší o cca 4 % při zobrazení jednoho řádku. V případě zobrazení Sklik Odkazů ve dvou řádcích dokonce o 15 %. Skrze Odkazy můžete směřovat uživatele například přímo na podstránky s kategoriemi dárků.

5) Retargeting

Nezapomeňte využít i před Vánoci šanci, jak proměnit návštěvníky v zákazníky. Oslovit ale můžete i stávající zákazníky se speciální Vánoční nabídkou.

Ze statistik účtů napříč obory vidíme, že retargetingové kampaně fungují zvláště před Vánocemi velmi dobře. Pokud retargeting ještě nepoužíváte, nastavte si cílení alespoň na nejdůležitější kategorie zboží (např. 10 sekcí s nejprodávanějším zbožím). Doporučujeme cílit i na uživatele, kteří již byli v košíku, ale nedokončili objednávku. Nezabere vám to více než 30 minut a přínos bude významný.

Jak pozitivní výsledky přinesly retargetingové kampaně si můžete přečíst v naší případové studii pro klienta Elnino.cz.

TIP na závěr: Dokážete garantovat doručení do Vánoc? Nezapomeňte to zmínit ve svých inzerátech!

Věříme, že tyto úpravy pomohou ještě více využít Vánoce a zároveň nezaberou tolik času, který je zvláště v tomto období k nezaplacení.

Šťastné a konverzní Vánoce Vám za celý tým Skliku přeje Šárka Janů.

Sdílet na sítích