Grafická inzerce v Skliku je nyní dostupná všem inzerentům

30. července 2012

Dnešním dnem oficiálně skončil pilotní provoz grafické inzerce (bannerů) v Skliku, který probíhal v minulých měsících s vybranými inzerenty. Možnost využití grafické inzerce v obsahové síti je tak od dnešního dne volně k dispozici všem inzerentům.

Níže jsme pro Vás připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky.

Jaké jsou výhody grafické inzerce v Skliku oproti dosavadní textové podobě inzerátů?

banner BaťaUkázka banneru Bata.cz

Grafická inzerce je zcela nový způsob, jak můžete získat zákazníky prostřednictvím služby Skliku. Bannery snadněji poutají pozornost uživatelů a u specifických produktů, které se v textových inzerátech popisují hůře, mohou přinášet výrazně více zákazníků. Inzerce prostřednictvím bannerů pozitivně podporuje hledanost značky nebo produktu ve vyhledávači a znalost značky nebo produktu mezi uživateli.

Kde se bannery zobrazují?

Grafická inzerce se zobrazuje na vybraných webech v obsahové síti (tzn. banner určitě neuvidíte ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz). Mezi ně patří např. AutoRoad.cz, HyperInzerce.cz, HyperPrace.cz, Fotbal.cz, KinoBox.cz, EuroFotbal.cz, EraSport.cz, EuroZpravy.cz a spousta dalších.

Novinky.cz, Super.cz a jiné weby, které provozuje společnost Seznam.cz, nyní zapojené pro grafickou reklamu Skliku nejsou, neboť se jedná o prémiový prostor, který v tuto chvíli inzerentům nabízíme jinou cestou.

Jak je grafická inzerce v Skliku zpoplatněna?

banner Chance
Ukázka banneru Chance.cz

Standardně cenou za proklik, jak byli inzerenti doposud zvyklí, nebo nově i CPT, tzn. s nastavitelnou cenou za tisíc zobrazení. Pakliže je cílem kampaně především „být na očích“ místo přivedení návštěvnosti, je vhodné využít právě nový model CPT. Minimální cena za tisíc zobrazení je 10 Kč. Platební model CPT se aktivuje v nastavení kampaně.

Mějte na paměti, že banner zabírá celou plochu reklamní jednotky Skliku a v aukci soupeří i s textovými inzeráty. V tomto případě musí být jeho rank (CPC, CTR nebo CPT) vyšší než rank ostatních inzerentů s textovými inzeráty dohromady.

Jak do své kampaně v Skliku banner dostanu?

V sestavě se vedle tlačítka Vytvořit nový inzerát objevilo nově Vytvořit nový banner. Zde zvolte jeden nebo více souborů, vyplňte názvy, URL a uložte. Nahrané bannery máte možnost označit a pomocí tlačítka Kopírovat je snadno a rychle přesunout i do dalších sestav. Více info najdete v Nápovědě.

Jaké jsou podmínky grafické inzerce v Skliku a podporované formáty?

Kromě standardních publikačních pravidel je třeba dodržovat i Pravidla inzerce grafické reklamy. Obojí informace najdete v sekci Pravidla grafické reklamy v Nápovědě.

Podporovaných velikostí je velké množství. Které velikosti reklamních jednotek s bannery jsou nejrozšířenější a neměl bych je při výrobě bannerů určitě vynechat?

Z dosavadních čísel vyplynulo, že nejvíce prokliků přinesly bannery ve velikostech 250×250 (čtverec), 468×60 (klasický fullbanner) a 728×90 (leaderboard). Dále jsou velmi úspěšné formáty 160×600 (široký skyscraper) a 468×250 (obdélník). Tyto velikosti by tedy mezi Vašimi bannery určitě neměly chybět.

Za celý tým Skliku David Velechovský

Sdílet na sítích