Usnadněte si cílení v obsahové síti pomocí tematických kategorií

Začali jsme testovat nový typ cílení v obsahové síti Skliku – na témata stránek. Potenciální zákazníky nyní můžete oslovit snadno pomocí předdefinovaných témat stránek, na kterých se vaše cílová skupina pohybuje. Cílení na témata je nyní ve veřejné beta verzi pro všechny inzerenty.

Partnerské stránky v obsahové síti Sklik jsme rozdělili do tematických okruhů a vy si můžete zvolit, jaké tematické zaměření mají mít jednotlivá URL, na nichž chcete svou reklamu zobrazovat. Systém tematizuje každé URL zvlášť, celá doména jako celek do jednoho tématu zařazována není. Potenciální zákazníky tedy můžete oslovit i na tematicky příbuzných stránkách méně známých webů, kde jste je třeba pomocí cílení na umístění dosud neoslovovali.

temata_nahled_blog

V této chvíli běží  funkce cílení na témata ve veřejné beta verzi. Je možné, že tematické okruhy budou ještě upravovány a budeme také pracovat se samotným algoritmem tematizace stránek. Je třeba počítat s tím, že některé z Témat obsahují až násobky zatematizovaných URL oproti Tématům jiným, tudíž objemy návštěvnosti se mohou mezi jednotlivými kategoriemi výrazně lišit.  S dosavadními výsledky testovacího provozu jsme však byli spokojení a rozhodli jsme se cílení témata zpřístupnit všem inzerentům.

Velmi dobrých výsledků dosahují obvykle kampaně a sestavy, jež jsou produktově jasně vyprofilované a jsou relevantní ke zvolenému tématu stránek. Naopak pro obecné reklamní kampaně s nejasným publikem tento typ cílení příliš nedoporučujeme – míra prokliku byla podprůměrná a systém je přestával z důvodu nízkého zájmu uživatelů zobrazovat.

K dispozici jsou tyto tematické kategorie:

  • Architektura a nemovitosti
  • Auto-moto
  • Bulvár a celebrity
  • Cestování
  • Děti a mateřství
  • Doprava
  • Dům a vybavení domácnosti
  • Film
  • Finance a ekonomika
  • Fitness
  • Fotografování
  • Hardware, software
  • Historie
  • Hudba
  • Jídlo a vaření
  • Krása a kosmetika
  • Letectví a vesmír
  • Literatura a knihy
  • Militaria
  • Mobilní telefony
  • Móda a oblečení
  • Náboženství a okultismus
  • Počítačové hry
  • Práce a vzdělávání
  • Příroda a venkovní aktivity
  • Přírodní vědy
  • Průmysl
  • Sporty
  • Umění a sběratelství
  • Zahrada a hobby
  • Zdraví a léčiva
  • Zpravodajství
  • Zvířata

Tematické zacílení sestavy a vyloučení témat

Pokud chcete v obsahové síti Sklik cílit reklamu na stránky podle jejich témat, přejděte v reklamní sestavě na záložku Témata. Zvolit můžete libovolný počet kategorií. Stejně jako přidávat, máte možnost Témata z inzerce vylučovat. Pokud si nepřejete své kampaně z jakéhokoli důvodu na stránkách s určitým obsahem zobrazovat, zvolte v záložce Témata u reklamní sestavy odkaz Vyloučená témata. Zde označte tematické okruhy, které si přejete pro svou inzerci pomocí jiných typů cílení zakázat.

Statistiky sestavy vydané na zvolená témata

Pokud byla vaše reklama zobrazována na základě tematického cílení, bude vás jistě pro účely následné optimalizace zajímat, na jakých URL se zobrazovala. Klikněte na název tématu v přehledu a zobrazíte si URL, na nichž se reklama zobrazila i jejich statistiky. Tímto způsobem můžete snadno zjistit, na jakých webových stránkách byla vaše reklama nejefektivnější a tematické cílení můžete v případě potřeby nahradit za cílení na umístění.

Jak využít cílení na témata nejlépe?

Cílení na Témata je vhodné pro inzenty, kteří chtějí zvýšit objem relevantní návštěvnosti prostřednictvím obsahové sítě Skliku a ušetřit čas oproti nastavování cílení pomocí klíčových slov.

Zároveň díky tomu, že máte detailní přehled o tom, kde se vaše inzeráty zobrazovaly, můžete získaná data o výkonu na jednotlivých URL a webech, využít pro následné přímé cílení pomocí cílení na umístění na nejsilnějších URL a webech a maximalizovat tak přínos.

Testujeme a sbíráme zpětnou vazbu

A co plánujeme s cílením na Témata dále? Pracujeme na tom, aby bylo možné zvolená Témata exportovat a importovat (např. pro hromadnou práci v Excelu). Zároveň bychom rádi umožnili importovat tematické cílení z Google AdWords. Toto prozatím Sklik nepodporuje. Děkujeme za trpělivost.

Máte-li k cílení na Témata jakékoli připomínky či návrhy, budeme rádi, když se o ně s námi podělíte prostřednictvím formuláře zpětné vazby.

Více informací o cílení na témata najdete v Nápovědě Skliku.

Za celý tým Skliku Tomáš Kovařík a David Velechovský

Komentáře

  1. Lukáš Krejča

    Jak doporučujete pracovat s více tématy? Dávat je do jedné sestavy, nebo pro každé téma udělat sestavu zvlášť? Bude to mít na něco vliv (krom možnosti mít pro každé téma relevantní inzerát)?

    Díky, Lukáš

  2. David Velechovský

    Ahoj Lukáši,

    podaří-li se Ti upravit inzerát pro každé téma, jedině dobře, jelikož z testů nám vyplývalo, že čím vyšší relevance (i k nabízenému produktu), tím lépe. CPCmax je možné nastavovat i na úrovni jednotlivých témat, takže dělit to jen z tohoto důvodu není třeba.

    Díky za zájem.

    D.

  3. Jakub Herrmann

    Bude možné vyloučil jednotlivé weby (url) z témat? Pokud by jeden web z cíleného tématu např. užíral spousty rozpočtu a bylo by potřeba se jej zbavit.

  4. Tomáš Kovařík

    Dobrý den Jakube,

    přímo u témat URL ani weby vylučovat nelze, ani to neplánujeme. Nicméně v případě, který jste popsal, můžete využít funkci „Vyloučená Umístění“ v záložce Umístění. Na takto vyloučených umístěních se reklama nebude zobrazovat, i kdyby URL bylo tematizované v rámci nějakého Tématu přiřazeného sestavě.

    Viz také: http://napoveda.sklik.cz/cz/cileni-na-umisteni.html

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *