Sklik otevírá program certifikace agentur

Počátkem roku 2015 bude oficiálně spuštěn program certifikovaných agentur Sklik. Jeho cílem je zpřehlednit trh agentur pro inzerenty, kteří jsou v situaci, kdy vybírají specialisty, jenž nastaví PPC kampaně, nebo převezmou péči o kampaně stávající. Agenturám pak tento program přinese další úroveň spolupráce se zástupci Skliku a přístup k know-how přímo od provozovatele. Jaké jsou další výhody plánovaného programu a jaké budou podmínky nutné k získání certifikátu agenturou? To se dozvíte na následujících řádcích.

Certifikace agentur Program certifikovaných agentur je připravován s ohledem na přínosy jak pro klienty a potenciální klienty Skliku, tak i pro agentury starající se o kampaně v tomto systému.

Inzerenti budou mít jistotu, že agentura, která nese označení „Certifikovaná agentura Sklik“, má zkušenosti díky širokému portfoliu dosavadních klientů i jejich celkovému obratu a je připravena poskytnout servis i velkému klientovi. Její konzultanti mají k dispozici aktuální know-how a novinky přímo od Skliku. Certifikát také potvrzuje, že agentura přistupuje ke správě účtů v Skliku transparentním způsobem.

Certifikovanou agenturu poznáte podle loga programu, které budu moci užívat na svém webu i v jiných materiálech. Kromě toho ji také naleznete spolu s dalšími oceněnými na připravované stránce věnující se certifikacím podrobně.

Protože chceme držet vysokou úroveň certifikovaných agentur, nastavili jsme pro ně základní pravidla. Agentura, která by ráda nesla toto označení, musí splnit například minimální počet 2 PPC specialistů (kvůli sdílení know-how a vzájemné zastupitelnosti), alespoň 10 aktivních klientů a celkový obrat v reálně spravovaných účtech minimálně 1 milion Kč měsíčně.

Mezi další podmínky patří zmiňovaný transparentní přístup ke klientům. To znamená, že pracuje s účty, které jsou ve vlastnictví klienta nebo klienti mají k dispozici všechny statistiky z účtů na vyžádání. Specialisté agentury spolupracují na rozvoji kampaní se zástupci Skliku a čerpají své znalosti i z jejich workshopů.

Věříme, že toto označení pomůže všem současným i budoucím klientům Skliku a zviditelní agentury, které dělají kvalitně svou práci. V případě, že máte dotazy nebo výše zmíněná kritéria plníte, se na nás obraťte prostřednictvím formuláře.

Za celý tým Skliku Ondřej Krišica, David Velechovský a Petr Pechar

Komentáře

  1. David Bulín

    Dobrý den, chci se jen zeptat na podmínku „obrat v reálně spravovaných účtech minimálně 1 milion Kč měsíčně“. Zajímalo by mne, kolik agentur, kromě H1 splňuje tuhle podmínku?

  2. Karel Borovička

    Kolik odhadujete, že je agentur s obratem nad milion měsíčně? A plánujete i nějaký „nižší level“ pro dobré freelancery?

  3. Roman Trantina

    Kolik je asi v ČR agentur s obratem jen v Skliku mega/měsíc… :-)

  4. Petra Větrovská

    Mám podobnou otázku jako Karel. Připravujete i certifikaci pro specialisty? Kde byste třeba nahradili kritérium počtu lidí nějakým kritériem zohledňujícím zkušenosti a výsledky práce?

  5. David Velechovský

    Dobrý den, podmínky jsou nastavené tak, aby šanci na certifikaci samozřejmě měl větší počet agentur. Toto je první fáze formalizované spolupráce s agenturami a v hlavách máme další nápady, jakým směrem se certifikace mohou posouvat i k dalším subjektům tak, aby to bylo přínosné pro klienty i PPC specialisty. V blízkých měsících ale k úpravám stávajících podmínek nedojde.

  6. Pavel Drábek

    Myslím že nastavená pravidla zaručují dostatečnou úroveň kvality těch, co ma certifikát dosáhnou. Ale spousta menších firem i jednotlivců, kteří odvádějí stejně kvalitní práci, bude vyřazena jen díky vysokému měsíčnímu limitu. Seznam podle mě zvolil (pro něj) nejjednodušší kritérium kvality – velikost. Každopádně to bude zajímavé nahlédnutí do seznamu certifikovaných=milionových agentur. Jsem zvědav, jestli mezi nimi bude nějaké překvapení.

  7. Věrka Koukalová

    Můj tip je, že agentur nad mio měsíčně je v Čechách do deseti kusů. Pět podle mě určitě. H1.cz není určitě jediná. Dozvíme se to každopádně v lednu :-)

  8. Petr

    Jak se bude řešit situace, kdy si klient nabijí peníze do peněženky sám a agentura účet pouze spravuje?

  9. David Velechovský

    Pavel Drábek > Podmínky pro získání certifikátu nejsou jen obrat, počet klientů a specialistů, ale i účast na workshopech pořádaných Sklikem, spolupráce nad rozvojem klientů atd.

    Petr > Nezohledňujeme, zda si inzerci hradí inzerent sám nebo jej za něj hradí agentura.

  10. Tereza Hutarková

    Trošku škoda toho limitu milionu Kč a zastupitelnosti. Dobří freelanceři – jednotlivci existují, opravdu! :)
    Teď nezbývá než čekat, jestli bude jednou šance i pro nás s menšími klienty.

  11. Jan Vlasák

    Dobrý den, jaký smysl tedy tento certifikát má? Proč ho vůbec děláte? Zdá se mi to, jako kdyby velké agentury a seznam zasedli u jednoho stolu a rozhodli se, že odříznou ty menší, kteří jim jen berou z toho jejich levného zdroje peněz. Proč by agentura, nebo freelancer, který nemá v peněženkách klientů milion měsíčně obrat, neměl dosáhnout na certifikát, který určuje kvalitu? Proč by neměli mít „know how a aktuální informace od Seznamu?“.. Které agentury na limit dosáhnou, není tak těžké odhadnout, musíte to mít přeci spočítané předem. Připadá mi to celé jako divadlo. Přesvědčte mě, že se mýlím, prosím :)
    Pokud se chcete opravdu pustit do propagace nějakého certifikátu označující kvalitu služeb, zohledňujte i další podmínky, které třeba ani nemusejí být splněny všechny najednou. Roky praxe, reference… Ale chápu, ten milion je takové pěkné číslo a dobře se měří :))

  12. Ondřej Eliáš

    Dobrý den, tím obratem 1 mil. Kč myslíte obrat eshopů zrealizovaný přes Sklik? Nebo tím myslíte proklikanou částku eshopů – tedy Váš obrat?

    Kvalitní agentura se nepozná podle výše proklikané částky, nebo podle výše obratu přes Sklik. Kvalitní agentura se pozná podle toho, že plní strategie dohodnuté s klientem, což může být např. za co nejnižší proklikanou částku udělat maximální obrat.

    Já to vnímám spíše jako tlak Skliku na to, aby agentury pouštěly kampaně i na drahá klíčová slova, aby Seznam vydělal více…

    Takže Seznam bude agentury typu Acomware označovat jako Certifikovanou agenturu, přitom kvalita kampaní jejich zákazníků je mizerná. (Mnoho jejich nespokojených zákazníků končí u nás…)

  13. Michal Novák

    Po čtvrt roce je odpověď jasná, Sklik do „výběrového řízení“ nastavil podmínky, které splňuje 5 agentur z celé republiky. Asi málo kdo věří, že kvalitní práci odvádí jen tato hrstka agentur . Zde je seznam vybraných (certifikovaných) kamarádů?. Rád se nechám přesvědčit, že nebylo cílem podpořit klientelizmus v ČR.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *