Být či nebýt (na brandové výrazy v Skliku ve výsledcích vyhledávání)?

Přinášíme několik důvodů, které by vám měly pomoci rozhodnout, zda se vyplatí inzerovat v Skliku ve vyhledávání na název vlastní společnosti.

Často se setkávám s názorem, že inzerce na vlastní značku ve vyhledávání je vyhazováním peněz, vždyť přeci na první pozici v přirozených výsledcích vyhledávání můj web je! A pokud z nějakého důvodu není, tak je na druhé pozici a tam si jej uživatel všimne a klikne na něj!

Inzerce na názvy konkurenčních společností a produktů je běžná praktika správců PPC kampaní. Samozřejmě za předpokladu, že název společnosti nebo produkt nejsou zapsanou ochrannou známkou. Na to, abych si myslel, že i když někdo moji značku zná, neklikne na inzerát konkurence, jsem v oboru příliš dlouho…

Ale i pokud na název vaší společnosti nikdo další neinzeruje, stojí za zamyšlení, zda tak nečinit sám.

1) Uživatelé svou značku na top pozici ve výsledcích hledání čekají

Jak zaznělo na letošním IAC, 71 % uživatelů očekává svou značku na nejvyšší (horní) pozici na stránce s výsledky vyhledávání. Pokud uživatel vidí váš web na první pozici, působí na něj důvěryhodněji a uživateli se lépe vrývá do paměti (zaplesá tedy i srdce vašeho “markeťáka”). Pro zavedené značky je pak takové umístění na brandové dotazy dnes již nutnost.

2) Máte pod kontrolou reklamní sdělení i cílovou stránku

V přirozených výsledcích vyhledávání jste závislí na tom, kterou stránku z vašeho webu vyhledávač vyhodnotí jako nejrelevantnější k vašemu dotazu a kterou část textu z této stránky zobrazí.

V Skliku si na všechna slova můžete zvolit tu nejvhodnější cílovou stránku sami – např. příslušnou kategorii ve vašem e-shopu, příp. stránku s aktuální výprodejovou akcí na část vašich produktů. V případě takové probíhající akce pak oceníte, že ji můžete okamžitě komunikovat i v inzerátu. Navíc máte možnost testovat několik variant inzerátů a vyhodnocovat je jak z pohledu míry prokliku tak z pohledu konverzního poměru.

3) Zvětšujete prostor, který vaše značka zabírá

…a zmenšujete prostor, který se snaží získat v přirozených i placených výsledcích vyhledávání vaše konkurence. Co dodat? Snad jen to, že prostor můžete ještě dále zvětšit propojením vašich inzerátů se zápisem na Firmy.cz.

4) Je to levné

Inzerce na vlastní značku (a její překlepy!) je z důvodu vysoké míry prokliku velmi levná – a Sklik ji dál zlevňuje tak, abyste neplatili více než je nutné pro udržení vaší pozice.

Co je ještě důležité vědět – inzerce na vaši značku je pro konkurenci daleko dražší než pro vás samotné. Tak proč jim přenechávat vaše potenciální zákazníky.

5) Pokud na vaši značku neinzerujte někdo teď, neznamená to, že na ni nebude inzerovat zítra

Sklik je otevřený systém, pořadí inzerátů ve vyhledávání se může měnit každou minutu a je dost možné, že na vaši značku konkurence cílit začne. A může trvat třeba i týden, než si toho všimnete.

A jak jste na tom s inzercí na vlastní značku vy? Využíváte ji nebo ji zavrhujete? Napadá vás ještě nějaký důvod, proč mít v Skliku jako klíčová slova svou značku?

Za celý tým Skliku David Velechovský

Sdílet na sítích